Előbb osztjuk meg a bankszámlánkat a párunkkal, mint a telefonunkat
A párok legszívesebben az ételüket és a telefontöltőjüket osztják meg egymással, a telefon feloldókódja és a fogkefe viszont már tabunak számítanak – derült ki a Nokia készülékeket gyártó HMD Global Valentin-nap alkalmából készült kutatásából. A megélhetési költségek emelkedése sokakat önzetlenségre sarkall, az idősebb generációk pedig nehezebben osztozkodnak, mint a fiatalok.
A felmérés 3 kontinens 8 országában* vizsgálta, hogy mi az, amit szívesen osztunk meg a párunkkal, és mi az, amit inkább megtartunk magunknak. Az eredményekből kiderül, hogy az ételek (58%) és a mindennapi technológiai eszközök, mint például a laptopok (44%) megosztásában többé-kevésbé nyitottak vagyunk, a privát szféránkba azonban még a párunkat is nehezen engedjük be.
A megkérdezettek mindössze 16%-a osztaná meg a telefonja jelszavát a párjával, tehát a beszélgetéseink tartalmához és a fotóinkhoz még a bankszámlánknál (23%) is nehezebben adunk betekintést a partnerünk számára. A mindennapi tárgyak esetén viszont ennél valamivel romantikusabb kép rajzolódik ki: az emberek harmada szívesen aludna egy párnán a szerelmével, és nagyjából ugyanennyien a vizesüvegüket is megosztanák.
El a kezekkel a fogkefémtől!
A telefonunk tartalmánál már csak a személyes higiénáinkra figyelünk jobban: a legkisebb mértékben a fogkefénket (9%) és a fehérneműket (6%) adjuk kölcsön a párunknak, de még a fülhallgatónkat (15%) is leginkább csak a saját fülünkben tudjuk szívesen.
Ha a technológiai eszközöket nézzük, a párok harmada használ közösen egy tabletet, és nagyjából ugyanennyien a telefonjukat is megosztják. Az e-book olvasókat nagyrészt meghagyjuk magunknak (12%), mint ahogy a mindenféle zenei eszközöket (fejhallgatók, hangszóró) is csak a megkérdezettek negyede adja be a közösbe. Összességében viszont úgy tűnik, hogy a technológia tekintetében szeretünk osztozkodni, ugyanis csak 10% mondta azt, hogy semmilyen eszközt nem oszt meg a párjával.
Vannak, akik semmit sem osztanak meg szívesen
Az adatokból kiderül, hogy a fiatalabbak sokkal inkább egy húron pendülnek a párjukkal, legalábbis ha a dolgaik megosztásáról van szó: a 45 év felettiek 12%-a semmit nem osztana meg, a fiatalabbak körében pedig csak ennek a fele, mindössze 6% gondolkodik így.
A technológiai eszközök terén is ugyanez a helyzet: a 45 felettiek átlagosan 16%-a, míg a fiatalabbaknak csak átlagosan a 7%-a nem oszt meg semmilyen eszközt a párjával. Ez azonban persze fakadhat abból is, hogy az idősebb korosztályokra egyébként is kevésbé jellemző ezeknek az eszközöknek a használata.
„Tekintettel a mindennapos használatukra, nem meglepő, hogy gyakran megosztjuk egymással a töltőkhöz hasonló technikai eszközöket. A táblagépek pedig különösen a megoszthatóság jegyében készülnek, így például a Nokia T21 is, amely ideális az egész család számára; legyen szó munkáról vagy tanulásról, az egész készüléket úgy terveztük, hogy minden helyzetben helytálljon.” – nyilatkozta Adam Ferguson, a HMD Global termékmarketing-vezetője.
__________________
*A 8162 fő megkérdezésével készült 2023-as kutatást a HMD Global megbízásából a Censuswide végezte nyolc országban (Egyesült Királyság, USA, Németország, Finnország, Egyesült Arab Emírségek, Mexikó, Lengyelország és Románia).
Kapcsolódó cikkek
- Új marketing-vezérigazgató érkezik a HMD Globalhoz
- Négy új Nokia készüléket jelentett be a HMD Global
- Így hozd ki a legtöbbet a telefonodból a fesztiválokon
- Új telefonokkal és egy táblagéppel rázza fel portfólióját a HMD Global
- Bővül a Nokia G-szériája
- A HMD Global a legjobbak között az EcoVadis fenntarthatósági listáján
- Már elérhető az Android 13 fejlesztői változata Nokia X20-ra
- Újabb három megfizethető Nokia okostelefonról rántja le a leplet a HMD Global
- Két új taggal bővül a Nokia G-széria
- A HMD Global egy Nokia 3310 tortával ünnepli 5. születésnapját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.