Felhívás iskoláknak: így váltható nyereményre az elektronikus hulladék!
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint a Telenor Magyarország támogatásával indult el a „GYŰJTSVELEM” használt mobiltelefon, e-kütyü és elemgyűjtő bajnokság, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. A Fenntarthatósági Témahét keretében indult országos versenyre általános iskolák és diákok jelentkezését várják. A május végéig tartó megmérettetés legaktívabb diákjai értékes nyereményeket zsebelhetnek be.
A Fenntarthatósági Témahét keretében indult időszaki gyűjtőversenyt az előző években is nagy érdeklődés fogadta: 2020-ban a résztvevő diákok összesen több mint 12 ezer használt mobiltelefont és e-kütyüt gyűjtöttek be, és több mint 33 tonna – azaz tizenegy felnőtt nőstény elefánt súlyának megfelelő – elem újrahasznosítását tették lehetővé a verseny során összegyűjtött hulladék révén. A szervezők szándéka évről-évre túlszárnyalni az előző évben gyűjtött -mennyiséget, és egyre több fiatal figyelmét felhívni - és egyre többeket mozgósítani is - a környezet megóvására. A mobilkészülékek olyan értékes fémeket és egyéb anyagokat tartalmaznak, amelyek az új készülékek gyártásához nélkülözhetetlenek, de csak drágán és környezetszennyező módon lehet őket újra kitermelni. A használt készülékek begyűjtésével még van rá esély, hogy további használhatóság esetén a telefon élettartama meghosszabbodjon, vagy részeit megfelelő feldolgozás útján újra hasznosíthassák és elkerüljük a nem kívánt környezetkárosító hatást.
Az idei verseny már az első időszakában erős kezdéssel indult: jelenleg az iskolák versenyében egy békéscsabai általános iskola vezet: ott máig mintegy 700 darab használt mobilt gyűjtöttek a diákok. Az egyéni toplistát jelenleg szintén egy békéscsabai diák vezeti, aki egymaga már több mint 680 darab mobiltelefont gyűjtött. A május 31-i határidőig még új versenyzőknek is lehetősége van nevezni és gyűjtésbe kezdeni az értékes nyereményekért.
A tíz legtöbb mobiltelefont és e-kütyüt, valamint a tíz legtöbb használt elemet gyűjtő általános iskolás diák értékes mobiltelefont, tabletet, hordozható hangszórót és fejhallgatót nyer. Minden megye legtöbb használt mobiltelefont és e-kütyüt, valamint minden megye legtöbb használt elemet gyűjtő iskolája 35 ezer forint alapítványi támogatásban részesül.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásának köszönhetően, a legaktívabb, tehát a legtöbb használt elemet és használt mobiltelefont és e-kütyüt gyűjtő iskola egy osztálya 2021 őszére üzemlátogatást nyer egy elem újrahasznosító telepre.
A Telenor a verseny kiemelt támogatójaként fontos alapértéknek tarja a környezet tiszteletét, ezért felelős gazdasági szereplőként arra törekszik, hogy a nagyvállalati létből fakadó káros környezeti hatásokat vagy megelőzze, vagy innovatív környezetvédelmi megoldásokkal minimalizálja.
A verseny részletei és a részvételi feltételek az alábbi oldalon olvashatók: https://www.pontvelem.hu/szelektiv-hulladekgyujtes/gyujtoverseny
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát
- Megérkezett a Telenorhoz a Nokia Lumia 620
- Firefox-mobil a Telenornál
- Környezetkímélő telefonokat is választhatunk a Vodafone-nál
- 100%-ban környezetbarát mobiltok a Telenornál
- Látványosan gyűlt az e-hulladék tavaly
- Hasznos tippek az első telefon vásárlásához és használatához
- Az idősek biztonságát szolgálják a Telenor újításai
- Pénzre váltható a régi mobil a Telenornál
- 50%-kal nőtt a mobilkijelzők átlagmérete az elmúlt 5 évben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.