Hasznos újdonságot vezetett be a Facebook
A Facebook egy olyan új eszközt tesz elérhetővé, amelynek segítségével a felhasználók szabályozhatják a hírfolyamukban vagy az általuk működtetett oldalakon megosztott bejegyzések kommentelhetőségét.
A felhasználók az erre szolgáló új felületen egy legördülő listából választva határozhatják meg, ki szólhat hozzá nyilvános bejegyzéseikhez. A választási lehetőségek köre a bejegyzést látó összes felhasználótól a felhasználó által megjelölt más emberekig és Facebook-oldalakig terjed.
A Facebook hírfolyamának célja, hogy összekösse a felhasználókat a számukra legfontosabb dolgokkal: ismerőseikkel, érdekes tartalmakkal, és a körülöttük lévő világgal. A felhasználók által felvett ismerősök, az általuk kedvelt oldalak, a csoportok, amelyeknek tagjai, illetve azok tartalmak, amelyekre reagálnak, mind-mind befolyásolják a hírfolyamban megjelenő tartalmak összetételét.
A hozzászólók körének meghatározásával a felhasználók jobban szabályozhatják, milyen beszélgetéseket szeretnének látni nyilvános bejegyzéseiknél. Az új funkció használatával korlátozhatják az esetlegesen nemkívánatos hozzászólásokat. Közszereplőként, tartalomkészítőként, vagy egy márka oldalát kezelve úgyszintén lehetőség van a hozzászólók körének korlátozására a nyilvános bejegyzéseknél, hogy a felhasználók biztonságban érezhessék magukat és tartalmasabb beszélgetéseket folytathassanak a célközönségeikkel.
Az új eszköz a legújabb példa arra, hogyan segít a felhasználóknak a Facebook szabályozni és összeválogatni a hírfolyam tartalmát, hogy az a felhasználók érdeklődési körének és prioritásait a lehető legpontosabban tükrözze. A vállalat azt is szeretné egyértelművé tenni a felhasználói számára, hogy miért látják azokat tartalmakat, amelyek megjelennek a hírfolyamaikban.
Így lehet szabályozni, mi jelenjen meg a hírfolyamban
Tavaly októberben a Facebook egyszerűsítette a hírfolyam rendezhetőségét annak érdekében, hogy a felhasználóknak több befolyása legyen arra, hogy mit látnak ott. A Kedvencek eszköz segítségével a felhasználók előrébb sorolhatják a számukra fontos ismerősök és oldalak bejegyzéseit a hírfolyamaikban. Legfeljebb 30 ismerőst és oldalt lehet hozzáadni a Kedvencekhez, az ő bejegyzéseik feljebb kerülnek a hírfolyam rangsorában, és a többi oldaltól és ismerőstől elkülönítve is listázhatók. Azok a felhasználók, akik gyakran használják a Kedvenceket, mostantól a hírfolyam tetején található szűrősáv menüben is megtalálhatják ezt az eszközt.
A hírfolyam szűrősávjából könnyebben elérhető a Legutóbbiak menüpont is, amellyel egyszerűen lehet váltani a Facebook algoritmusa által rangsorolt, és a kronológiai sorrendű, vagyis a legutóbbi bejegyzést elsőként megjelenítő hírfolyam között. Az androidos alkalmazást használók a hírfolyam szűrősávját a hírfolyamban felfelé görgetve találják meg. Ugyanezt a funkciót a következő hetekben fogjuk elérhetővé tenni az iOS alkalmazásban. Függetlenül attól, hogy milyen gyakran használják őket, a Legutóbbiak és a Kedvencek eszköz egyaránt megtalálhatók a Hivatkozások menüben.
Egy másik hasznos beállítási lehetőség még a Szundi eszköz, amellyel átmenetileg elrejthetők egy személy, oldal vagy csoport bejegyzései a hírfolyamból, de a Facebookon a politikai hirdetések megjelenítését is ki lehet kapcsolni.
Miért látsz ajánlott bejegyzéseket a hírfolyamban?
Annak érdekében, hogy a közösségi oldal segíthessen a felhasználóknak új és releváns tartalmakat felfedezni, bejegyzéseket javasol számukra olyan oldalakról és csoportokból, amelyeket még nem követnek, de a Facebook szerint érdekesek lehetnek számukra. A bejegyzéseket általában olyan tényezők alapján javasolja a közösségi oldal, mint a bejegyzéshez kapcsolódó aktivitás, kapcsolódó témakörök, vagy földrajzi közelség. A vállalat egyértelmű irányelveket követ azzal kapcsolatban, hogy milyen tartalmakat ajánl a felhasználóknak.
A „Miért látom ezt?” eszköz kibővítésével a Facebook szeretne több információt biztosítani a hírfolyamban javasolt tartalmakkal kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy az oldal által javasolt bejegyzések mellett mostantól a felhasználók által követett ismerősök, oldalak és csoportok bejegyzéseire is rákattinthatnak, hogy tájékozódjanak arról, miért jelennek meg ezek a tartalmak a hírfolyamaikban.
Több tényező is befolyásolja a javasolt bejegyzések megjelenését a hírfolyamban:
● Kapcsolódó aktivitás: a Facebook javasolhat egy bejegyzést, ha mások, akik aktivitást mutattak azzal kapcsolatban, korábban interakcióba léptek ugyanazzal a csoporttal, oldallal vagy bejegyzéssel, amelyikkel az adott felhasználó is.
● Kapcsolódó témakörök: ha egy felhasználó nemrégiben aktivitást mutatott egy adott témával kapcsolatban a Facebookon, a témával kapcsolatos további bejegyzéseket javasolhat neki az oldal. Ha például valaki nemrégiben kedvelte egy kosárlabdával foglalkozó oldal bejegyzését, vagy hozzászólást írt hozzá, az oldal javasolhat más, kosárlabdával kapcsolatos bejegyzéseket is.
● Földrajzi hely: megjelenhetnek javasolt bejegyzések az alapján is, hogy egy felhasználó hol tartózkodik, és a közelében lévő emberek mivel kapcsolatban mutatnak aktivitást a Facebookon.
Azt, hogy felhasználóként mit lássunk és hogyan osszunk meg tartalmakat a hírfolyamban, a Facebook alkalmazás hírfolyam beállításaiban és az adatvédelmi beállításokban lehet szabályozni igény szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Az életpályát is meghatározhatja, mivel játszik a gyerek
- Hazánkban is elindult a Facebook tényellenőrző programja
- Profil alkotás a közösségi média segítségével
- Magyar nyelvű kiberbiztonsági oktatóvideót mutat be a Facebook
- Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom
- Kutatás: ezek a mobilappok a legnépszerűbbek a magyarok körében
- Az „általános Facebook adó”, a kkv-k új áfája
- A Messengerbe és Instagramra is érkeznek a megsemmisülő üzenetek
- Hazánkban is elindult a Facebook új szolgáltatása
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két új ZTE mobil érkezett a magyar piacra
A ZTE két, 2024-ben debütáló modellje, a nubia Flip 5G és a nubia Music nemrég megérkezett a magyar piacra is. A ZTE első összehajtható okostelefonja, a nubia Flip 5G, és a zenére hangsúlyt fektető nubia Music már elérhető a magyar vásárlók számára.
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.