Hatékony tippek a Doro-tól
A mobiltelefon összeköt szeretteinkkel és segít a kapcsolattartásban, ugyanakkor ez az a tárgy, amit napjában a legtöbbször érintünk meg. Felmérések szerint naponta több mint 2500 alkalommal érintjük meg mobilunkat, ami óriási szám! A szinte állandó használat miatt a baktériumok és vírusok melegágya lehet a készülékünk, ezért szakértők azt javasolják, hogy a rendszeres mobil-tisztítást is vegyük fel a mindennapi rutinok közé. A jó hír az, hogy ez nem bonyolult művelet és nem tart tovább pár percnél. A szenior telefongyártó, a Doro megmutatja, mit tegyünk, és mit ne tegyünk telefonunkkal, ha alaposan és hatékonyan akarjuk fertőtleníteni azt.
Ezt tegyük:
- Tisztítás előtt mindig kapcsoljuk ki a telefont, és húzzuk ki az összes kábelt.
- Keressünk gyengéd, mégis hatékony megoldást a fertőtlenítéshez. Például:
– kifejezetten erre a célra gyártott fertőtlenítő törlőkendőt VAGY
– univerzális tisztító spray-t viracid hatással VAGY
– antibakteriális képernyőtisztító spray-t
- Mindig ellenőrizzük, hogy az adott permet valóban használható-e telefontisztításra és a spray-t kizárólag egy mikroszálas törlőkendőre fújjuk és ne közvetlenül a telefonra.
- Ha a telefonunkat pl. szilikon, műanyag vagy bőrtokkal védjük, ne felejtsük el ezeket sem fertőtleníteni!
- A kisebb bemeneteknél használjunk fertőtlenítővel nedvesített fülpiszkálót, vagy fogpiszkálót, amelyekkel a kisebb szöszöket, piszkokat eltávolíthatjuk, és egyben tisztítjuk is.
- Nagyobb befektetés, mint a törlőkendő, de ha megengedhetjük, érdemes beruházni egy univerzális sterilizáló dobozba, amely az UV-C LED technológiát alkalmazva pár perc alatt megöli a baktériumok, szennyeződések 99,99%-át. Bármilyen tárggyal biztonságosan használható, így telefonnal is.
- Próbáljuk újragondolni telefonhasználati szokásainkat is. Sokszor visszük a fürdőszobába, mellékhelyiségbe magunkkal a telefont, de a szakértők szerint ez nem jó ötlet. Számos baktériumnak tesszük ki így a mobilt, amelyek alapesetben nem jutnának a felületére. Ha mégis ragaszkodunk szokásainkhoz, legalább töröljük le utána a telefont.
Ezt NE tegyük:
- Ne használjunk a mobiltelefonunk tisztításhoz kézfertőtlenítőt, ablaktisztítót, konyhai tisztítószert, sminklemosót. Összetételük könnyen károsíthatja a védőréteget, de akár komolyabb problémákat is okozhatnak a készülékben.
- Ne használjunk nagyon agresszív tisztítószert sem, mert tönkreteheti a képernyő ujjlenyomat-ellenálló bevonatát és megkarcolhatja a külső üveget.
- Ne permetezzünk semmilyen tisztítószert közvetlenül a telefonra! Puha, mikroszálas kendőre fújjuk az ajánlott szereket és azzal töröljük át a mobilt.
- Ne fújjunk a billentyűzetek tisztításához használt sűrített levegőt a készülékre. A telefonunk kényes, ezért a nagy mennyiségű levegő befújása nagy károkat okozhat, például a mikrofonban.
- Ne dörzsöljük a telefont súroló anyagokkal, a konyhai papírtörlőt is felejtsük most el. A papír nedvesen szétmállhat és még több apró törmelékkel terheljük a mobilt. Emellett mikro karcolásokat is okozhatunk vele.
- Ne tegyük folyó víz alá, még akkor sem, ha vízálló. Az áztatást pedig teljesen felejtsük el még ezeknél a készülékeknél is.
- Lehetőség szerint hagyjuk ‘pihenni’ telefonunkat, miközben tömegközlekedési eszközön utazunk. A mobilunk nem szeretne hívatlan bacikat gyűjteni a korlátokról és fogantyúkról, igaz?
Kapcsolódó cikkek
- Hasznos tippek az első telefon vásárlásához és használatához
- Az idősek biztonságát szolgálják a Telenor újításai
- Többet telefonáltunk és interneteztünk a koronavírus hatására
- Így vásároljunk mobiltelefont idős hozzátartozóinknak karácsonyra
- 4G-s nyomógombos Nokia telefonokat mutattak be
- Mit tud az iPhone 12?
- Pénzre váltható a régi mobil a Telenornál
- Időseknek tervezett nyomógombos Doro mobiltelefon
- Mobildonor programot indít a Magyar Telekom
- Samsung Life Unstoppable konferencia – az innováció új korszaka
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.