Hatékony tippek a Doro-tól

forrás: Prím Online, 2020. december 5. 14:26

A mobiltelefon összeköt szeretteinkkel és segít a kapcsolattartásban, ugyanakkor ez az a tárgy, amit napjában a legtöbbször érintünk meg. Felmérések szerint naponta több mint 2500 alkalommal érintjük meg mobilunkat, ami óriási szám! A szinte állandó használat miatt a baktériumok és vírusok melegágya lehet a készülékünk, ezért szakértők azt javasolják, hogy a rendszeres mobil-tisztítást is vegyük fel a mindennapi rutinok közé. A jó hír az, hogy ez nem bonyolult művelet és nem tart tovább pár percnél. A szenior telefongyártó, a Doro megmutatja, mit tegyünk, és mit ne tegyünk telefonunkkal, ha alaposan és hatékonyan akarjuk fertőtleníteni azt.

 

Ezt tegyük: 

  • Tisztítás előtt mindig kapcsoljuk ki a telefont, és húzzuk ki az összes kábelt.
  • Keressünk gyengéd, mégis hatékony megoldást a fertőtlenítéshez. Például: 
         – kifejezetten erre a célra gyártott fertőtlenítő törlőkendőt VAGY 
         – univerzális tisztító spray-t viracid hatással VAGY
         – antibakteriális képernyőtisztító spray-t 
  • Mindig ellenőrizzük, hogy az adott permet valóban használható-e telefontisztításra és a spray-t kizárólag egy mikroszálas törlőkendőre fújjuk és ne közvetlenül a telefonra.
  • Ha a telefonunkat pl. szilikon, műanyag vagy bőrtokkal védjük, ne felejtsük el ezeket sem fertőtleníteni!
  • A kisebb bemeneteknél használjunk fertőtlenítővel nedvesített fülpiszkálót, vagy fogpiszkálót, amelyekkel a kisebb szöszöket, piszkokat eltávolíthatjuk, és egyben tisztítjuk is.
  • Nagyobb befektetés, mint a törlőkendő, de ha megengedhetjük, érdemes beruházni egy univerzális sterilizáló dobozba, amely az UV-C LED technológiát alkalmazva pár perc alatt megöli a baktériumok, szennyeződések 99,99%-át. Bármilyen tárggyal biztonságosan használható, így telefonnal is. 
  • Próbáljuk újragondolni telefonhasználati szokásainkat is. Sokszor visszük a fürdőszobába, mellékhelyiségbe magunkkal a telefont, de a szakértők szerint ez nem jó ötlet. Számos baktériumnak tesszük ki így a mobilt, amelyek alapesetben nem jutnának a felületére. Ha mégis ragaszkodunk szokásainkhoz, legalább töröljük le utána a telefont.

 

 

Ezt NE tegyük:

  • Ne használjunk a mobiltelefonunk tisztításhoz kézfertőtlenítőt, ablaktisztítót, konyhai tisztítószert, sminklemosót. Összetételük könnyen károsíthatja a védőréteget, de akár komolyabb problémákat is okozhatnak a készülékben.
  • Ne használjunk nagyon agresszív tisztítószert sem, mert tönkreteheti a képernyő ujjlenyomat-ellenálló bevonatát és megkarcolhatja a külső üveget.
  • Ne permetezzünk semmilyen tisztítószert közvetlenül a telefonra! Puha, mikroszálas kendőre fújjuk az ajánlott szereket és azzal töröljük át a mobilt.
  • Ne fújjunk a billentyűzetek tisztításához használt sűrített levegőt a készülékre. A telefonunk kényes, ezért a nagy mennyiségű levegő befújása nagy károkat okozhat, például a mikrofonban.
  • Ne dörzsöljük a telefont súroló anyagokkal, a konyhai papírtörlőt is felejtsük most el. A papír nedvesen szétmállhat és még több apró törmelékkel terheljük a mobilt. Emellett mikro karcolásokat is okozhatunk vele.
  • Ne tegyük folyó víz alá, még akkor sem, ha vízálló. Az áztatást pedig teljesen felejtsük el még ezeknél a készülékeknél is.
  • Lehetőség szerint hagyjuk ‘pihenni’ telefonunkat, miközben tömegközlekedési eszközön utazunk. A mobilunk nem szeretne hívatlan bacikat gyűjteni a korlátokról és fogantyúkról, igaz?

Kulcsszavak: Doro mobiltelefon

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01