Hazánkban is elindult a Facebook tényellenőrző programja
A Facebook félretájékoztatás elleni küzdelmének részeként olyan független tényellenőrző szervezetekkel társul világszerte, amelyek felülvizsgálják és értékelik a tartalmak pontosságát.
Elindult Magyarországon is a tényellenőrző program az AFP bevonásával, amely a független Nemzetközi Tényellenőrző Hálózat (International Fact-Checking Network) tanúsítványával rendelkezik.
Amikor egy tényellenőrző hamisnak értékel egy hírt vagy egyéb tartalmat, azt a hírfolyamban lejjebb pozícionálja a Facebook, jelentősen csökkentve ezzel annak terjesztését. Ezzel a közösségi hálózat megakadályozza a hoax/álhír terjedését, és csökkenti azoknak az embereknek a számát, akik előtt az megjelenik.
Azoktól a Facebook-oldalaktól és domainektől, amelyeken újra és újra megosztanak álhíreket, a Facebook elveszi a bevételszerzési és hirdetési lehetőséget, illetve érzékelni fogják elérésük csökkenését is. Ha egy bejegyzést hamisként jelöl meg a külső tényellenőrző partner, a Facebook figyelmezteti a bejegyzés olvasóit és megosztóit erről a tényről. A külső tényellenőrző partnerek azonban nem távolíthatnak el a fiókokat vagy oldalakat a Facebookról.
"Örömmel indítjuk el külső tényellenőrző programunkat Magyarországon az AFP-vel együttműködésben. Az álhírek elleni küzdelem olyan felelősség, amelyet komolyan veszünk, ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy megállítsuk az álinformációk terjedését a platformunkon. Az AFP a Facebook legfontosabb tényellenőrző partnere, amely világszerte számos újságíróval dolgozik együtt. Várakozással tekintünk arra, hogy a velük való együttműködést a szolgáltatás magyarországi bevezetése során folytathatjuk" - mondta el Sophie Eyears, a Facebook stratégiai partnerfejlesztési menedzsere.
Ez a program összhangban van a Facebook három részből álló stratégiájával, amelynek célja, hogy javítsa a hírfolyamban megjelenő történetek minőségét és hitelességét. A program keretében a Facebook eltávolítja azokat a fiókokat és tartalmakat, amelyek sértik a Közösségi alapelveket vagy a hirdetési irányelveket, csökkenti az álhírek és az olyan hamis tartalmak terjesztését, mint a clickbait, valamint tájékoztatja az embereket azáltal, hogy kontextustba helyezi az előttük megjelenő bejegyzéseket.
„Lengyelország, a Balkán-félsziget, a Cseh Köztársaság, Szlovákia és Románia után Magyarország és Bulgária csatlakozása segít az AFP-nek megerősíteni tényellenőrző hálózatát Közép-Kelet-Európában, ezáltal harcolni a dezinformáció terjesztésével szemben a kontinens e részén. Az AFP a tényellenőrzés terén is megerősíti vezető pozícióját a régióban: az ügynökség immár 17 európai országra terjed ki, és 12 különböző európai nyelven működik” - Christine Buhagiar, az AFP európai regionális igazgatója.
A Facebook jelenleg több mint nyolcvan tényellenőrző partnerrel dolgozik együtt, amelyek világszerte több mint hatvan különböző nyelven ellenőrzik a tartalmakat. A vállalat e tevékenység további bővítését tervezi.
Kapcsolódó cikkek
- Profil alkotás a közösségi média segítségével
- Magyar nyelvű kiberbiztonsági oktatóvideót mutat be a Facebook
- Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom
- Kutatás: ezek a mobilappok a legnépszerűbbek a magyarok körében
- Az „általános Facebook adó”, a kkv-k új áfája
- A Messengerbe és Instagramra is érkeznek a megsemmisülő üzenetek
- Hazánkban is elindult a Facebook új szolgáltatása
- Sharenting – szülőnek lenni a közösségi média rivaldafényében
- A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
- Pénzzel fizethetünk személyes adataink kiszivárgásáért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.