Küldd a nagyit az Instagramra!
Számos kutatásból tudjuk, hogy a 65+ korosztályon belül rohamosan terjed a social media használat.* Egyes felmérések szerint 2020-ra legalább 50 millió szenior korú lesz jelen a közösségi média platformokon, és a növekedés töretlen. Nem szabad tehát alábecsülnünk az idősebb korosztály nyitottságát a technológiai újdonságok iránt. És miért maradna le nagymamánk (vagy nagypapánk) ezekről a szórakoztató felületekről? Ha idősebb szerettünk egyébként is nagy fotóalbum rajongó, mutassuk meg a modern változatát és küldjük az Instagramra! A szenior telefongyártó, a Doro megmutatja, milyen előnyei lehetnek a platformnak az idősek számára!
Ha nagymama amúgy is odavan a fotókért, imádja a fotóalbumokat lapozgatni és nyitott az újdonságokra, az Instagram az ő felülete! Manapság szinte minden arról szól, hogyan fejezzük ki magunkat fotók és videók által; ez az app játékosan és egyszerűen segíthet új emlékeket kreálni. Ma már számos olyan okostelefon létezik a piacon, melyet kifejezetten az idősek igényeire fejlesztettek, kialakításuk az ő életüket és kommunikációjukat könnyítik. Így többé nekik sem lehet akadály az okostelefon használata.
„De mit lehet itt csinálni?” - kérdezheti a mama. Mondjuk el neki, hogy rengeteg dologra használhatja, ám a lényeg, hogy mindezt a saját szórakozására és örömére tegye. A svéd szenior telefongyártó, a Doro azt tanácsolja, hogy az első lépések szóljanak a nézelődésről és az érdekes fiókok felkutatásáról.
Segítsünk neki: keressük meg a kedvenc színészeit, sztárszakácsát, kertészeti és hobbi magazinjait és kövessük be őket. Természetesen érdemes bejelölni a családtagokat, barátokat is, ha ők aktív Instagram userek.
Miután már van néhány kedvelt fiók, bátoríthatjuk a nagyit, hogy ossza meg a saját érzéseit, gondolatait, reakcióit kedvelések, vagy kommentek formájában.
Ha már kellő önbizalmat szerzett a szerettünk a platformon, idővel akár profi Instagram felhasználó is válhat belőle; elkezdhet fotókat, videókat megosztani süteménycsodáiról vagy épp virágzó kertjéről az őt követőkkel. A legbevállalósabb Insta nagyiknak pedig jöhetnek az effektek, filterek!
Ha aggódna a nagyi, hogy ő lesz az egyetlen időskorú az Instagramon, nyugtassuk meg, hogy nincs egyedül. Számos szenior Instagram sztár van már, pl. @baddiewinkle 4 millió követővel, vagy éppen @iris.apfel, aki 97 éves korával a legidősebb influencer és rengeteg rajongóval, akik imádják szélsőséges stílusát.
A Doro biztonsági tippje: ha a nagyi tart attól, hogy más is láthatja a képeit, azt, hogy mit oszt meg, állítsuk rögtön privát módra a fiókját. Az általa létrehozott tartalmakat így csak azok láthatják, akiknek engedélyezte a bekövetést. Az Instagram Direct használatával pedig privát üzenetekben chatelhet vagy oszthat meg fotókat, videókat.
Számos előnye van tehát az Instagram jelenlétnek, de ne felejtsünk el még egy pozitív hozadékot; a social media használat a generációk közötti szakadékot is képes áthidalni. Olyan közös témákat adhat, amiről unokák-nagyszülők közösen tudnak beszélgetni, a vicces videóktól kezdve az aktuális eseményekig. Minden fiatal örülne, ha a nagymamája előbb tudná meg, mikor jelenik meg pl. Beyoncé új albuma…
___________________
* Forrás: https://www.pewresearch.org/internet/2017/05/17/technology-use-among-seniors/
Kapcsolódó cikkek
- Gazdasági recessziót okozhat a koronavírus?
- A fotózás új korszakát hozza el a Galaxy S20
- A HONOR két új okostelefonja mellett új termékkategóriát is bemutatott
- Okostelefonként és tabletként is használható a Mate Xs
- Szupergyors fotózás a Sony új készülékével
- OLED kijelzőt kapott a Sony új okostelefonja
- Elérhető áron kínál prémium kamerafunkciókat az LG 2020-as K okostelefon-szériája
- A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől
- Bemutatkozik a Sony Xperia L4
- Az Y-generációs szülők féltik a gyerekeiket, mégis mobilt adnak a kezükbe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.