Magával ragadó 3D-s hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében
A Las Vegas-i CES 2020 kiállításon a Continental technológiai vállalat és a hang specialista Sennheiser egy, a járművek belső felületét felhasználó, hangszóró nélküli hangrendszert mutatott be. Ez a különleges megoldás valósághű, magával ragadó hangokkal tölti meg a jármű belterét.
A két cég a Sennheiser szabadalmaztatott AMBEO 3D audio technológiáját integrálja a Continental Ac2ated Sound hangrendszerébe. A Continental innovatív koncepciója teljesen felhagy a hagyományos hangszórókkal, ugyanis ezek helyett a jármű egyes belső elemei szolgáltatják a hangokat. A Sennheiser AMBEO Mobility megoldásának felhasználásával lélegzetelállító, 3D-s hangzás hozható létre, amely hihetetlenül részletesen és élethűen öleli körül az utasokat. A hagyományos hangrendszerekhez képest az Ac2ated Sound akár 90 százalékkal könnyebb és kisebb lehet, így nem csupán a lehető legjobb hangminőségre képes, hanem optimális a helykihasználása, illetve kicsi a súlya, amely szigorú elvárás az elektromos autók esetében.
„Az Ac2ated Sound létrehozásához az akusztika, az infotainment és a járműkialakítás területein szerzett szakértelmünket használtuk fel. A Sennheiser mérnökei segítettek abban, hogy úttörő hangrendszerünk még innovatívabb és különlegesebb legyen” - mondta Helmut Matschi, a Continental igazgatótanácsának tagja, a Vehicle Networking and Information üzleti terület vezetője. „Együttműködésünk során olyan hangrendszert fejlesztettünk ki, amely szinte a semmiből hoz létre kiváló hangminőséget. Emellett az Ac2ated Sound-nak minimális a mérete és a súlya is. Ez a fajta fenntarthatóság zene a füleinknek a Continentalnál.”
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hangtechnikai tapasztalatainkat és az AMBEO Mobility szoftvert a Continental Ac2ated Sound rendszerének a szolgálatába állíthatjuk. Magával ragadó és természetes hangélményt hoztunk létre, amely új lehetőségeket nyit a hangtechnológia területén” - magyarázta dr. Andreas Sennheiser, a Sennheiser társ-vezérigazgatója.
A vállalat másik társ-vezérigazgatója, Daniel Sennheiser hozzátette: „Az AMBEO magával ragadó megoldásai a lehető legmagasabb minőséget nyújtják a hangfelvétel, a feldolgozás, és a visszajátszás során. Fontos tényező, hogy a lélegzetelállító, magával ragadó hang élvezetéhez nincs szükség külön 3D-s hangforrásokra. Az AMBEO Mobility térbeli algoritmusa bármilyen sztereó anyagot különleges hangélménnyé képes változtatni. Azzal, hogy a szabadalmaztatott algoritmus intelligens módon elemzi a tartalmat, művészi módon keveri újra a hangot, az érzelmekre ható mély élményt nyújt - az utas szinte a zene részévé válik.”
A jármű hangszerré alakítása
A klasszikus vonós hangszerek technológiája adta az ötletet: a fából készült test zengőkamraként működik - ehhez hasonlóan a speciálisan kifejlesztett elemek kapcsolatba lépnek a jármű belső terének bizonyos felületeivel. Az eredmény a rendkívül természetes hanghatás, az utasok úgy érezhetik magukat, mintha egy koncertteremben ülnének, ahol körülveszi őket a zene. Továbbá a hagyományos hangszórós rendszerekhez képest - amelyek akár 40 kilót is nyomhatnak - ez a megoldás sokkal könnyebb. A már meglévő felületek használatával az Ac2ated Sound jóval kisebb helyet foglal el, így akár 75-90 százalékos csökkenést is el lehet érni a hagyományos rendszerekhez képest.
A „láthatatlan” hangtechnológia használatával a jármű tervezői és gyártói még többet hozhatnak ki az autó belső teréből, mivel ezentúl nem kell foglalkozniuk az értékes helyet elfoglaló hangszórók minél praktikusabb elhelyezésével. Az Ac2ated Sound esetében számos alkatrész feleslegessé válik, mivel a jármű felületei úgy rezegnek, mint egy hangszóró membránja. Ilyen lehet például az A oszlop vagy az ajtó burkolata, a tető borítása, de akár a hátsó polc is, melyeket, ha megrezegtetnek, különféle frekvenciatartományban képesek hangot adni. A Continental és a Sennheiser a CES 2020 kiállításon mutatta be a futurisztikus hangrendszerét, ahol a látogatók megtapasztalták, hogyan reagál a rendszer az új kihívásokra, vagyis arra, hogyan lehet csökkenteni a súlyt és a térfogatot úgy, hogy közben nem áldozzák fel a hangminőséget.
Kapcsolódó cikkek
- Harcos kedvében a Dell és az Alienware
- A HONOR három díjban is részesült a CES 2020 során
- Közös vállalatot alapít az LG és a Luxoft
- A Bosch mesterséges intelligenciával segíti az orvosi diagnosztikát
- Deloitte a CES-en: fókuszban a közlekedés és az autóipar jövője
- A CES-en mutatta be legújabb termékeit a HP
- Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót
- A Panasonic a CES 2020 szakvásáron mutatta be új televízióját, a HZ2000-et
- Az LG a Microsofttal közösen fejleszti üzleti megoldásait
- Panasonic vezeték nélküli fejhallgatók életteli és erőteljes basszussal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.