Magyarországon nyolcszor annyit kell dolgozni a legdrágább IPhonért, mint Svájcban
Picodi, 2018. szeptember 20. 13:02
A Picodi adatelemző csapata górcső alá vette, hogy hány napot kell egy átlagos (KSH adatai alapján, további 41 országhoz viszonyítva) egy orosznak, írne, svájcinak vagy épp magyarnak dolgoznia ahhoz, hogy megvehesse magának az Apple új csodáját. (Az utóbbi kettőt összehasonlítva az - a nem épp meglepő eredmény - jött ki, hogy egy magyarnak többet, majdnem nyolcszor annyit, mint egy svájcinak.)
Sokan azt gondolnák, hogy Amerikában a legjobb a kereset/telefon ár arány, hiszen ez az egyik legnépszerűbb piaca az Apple-nek. Ugyanakkor kutatásainkból kiderült, hogy az Apple legújabb termékei iránt az olyan fejlődő országokban is igen nagy a (fizetőképes) kereslet, mint az Egyesült Arab Emírségek.
Mi a helyzet a világ többi pontján? Svájcban átlagosan 5.1 napot, Luxemburgban valamivel kevesebb mint 7 napot, Norvégiában 7.5 napot kell dolgozni egy új IPhone-ért. Szintén viszonylag kicsi a ledolgozandó napok száma az Egyesült Arab Emírségekben, itt 7.6 napnyi munkabérből már futja egy ilyen készülékre. Amerikában azonban 8.4 napnyi fizetés kell, hogy valaki egy új IPhone-t vásároljon.
Világszerte már ismertek az árak, Magyarországon a legújabb modell 399990 forintba fog kerülni. Követve a KSH felmérését könnyedén kiszámolható: ha a havi átlagkereset nettó 215700 forint (bruttó 324400), akkor (21 munkanappal számolva egy hónapban) 38.9 napot kell ledolgozni egy új IPhone telefonért.
De vajon mely országban kell még ennél is többet dolgoznia annak, aki egy ilyen készüléket szeretne venni? A Picodi felméréséből kiderült, hogy A Fülöp-szigeteken 156 napnyi munkabér szükséges hozzá, de Pakisztánban sem sokkal könnyebb megkeresni a telefonravalót. Ott ugyanis 88 munkanap fizetését kell ehhez összespórolni.
(Forrás: Picodi.com.)
Kapcsolódó cikkek
- A magyar szolgáltatóknál is rövidesen elérhetők az új iPhone-ok
- Közel hatszázezer lesz a csúcs iPhone ára
- Egy magyar adatmáguslány inforgrafikájával kampányol az UNICEF
- Mi történik az interneten egy perc alatt?
- Az eNET idei kutatási adatai
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Növekedést mutat az online rendelések száma
- Infografika segíti az e-mail kampányok tervezését