Nemzetközi népszerűségnek örvend a hazai fejlesztésű online csapatépítő
Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztése a Flinkit!, amely a klasszikus céges csapatépítőket ötvözi akár home office-ban, akár szabadtéren játszható saját online játékokkal. A fejlesztők komoly HR-es tapasztalatokra építve dolgozták ki a platformot, ami különböző kerettörténetek köré épülő kihívások elé állítja a játékosokat. Pintér Antal ötletgazda arról beszélt, mivel a koronavírus-járvány miatt az irodai munkavégzés háttérbe szorult, a személyes találkozók száma lecsökkent, alkalmazásukat azonnal az igényeknek megfelelően alakították át, így a korlátozások mellett is lehetővé téve az értékes csapatépítők megtartását.
A tavaly márciusban kirobbant koronavírus-járvány teljesen megváltoztatta az addigi életünket, és a cégeknek is gyorsan reagálniuk kellett a fejleményekre. Mindez nemcsak azzal járt, hogy az irodai munkavégzésről home office-ra álltak át a legtöbben, de a vállalatok fejlődésében jelentős szerepet betöltő csapatépítőket is azonnal újra kellett gondolni.
A Flinkit! ötlete már a járványt megelőzően megszületett, de a startup vezetői a koronavírus hatásaira reagálva döntöttek úgy, hogy online formába is átültetik a platformot. Céljuknak tekintették, hogy a járványhelyzetben legyen egy olyan, mindenki számára elérhető csapatépítő játék, amelyet mindenki otthonról elér és a kollégák akkor is jól tudják magukat érezni, ha fizikálisan nem is tartózkodnak egy helyen.
Az offline csapatépítők még nem tértek vissza
Pintér Antal ügyvezető arról beszélt, a csapatépítés a járványt megelőzően általában 1-2 napos személyes programot takart. Ez lehetett strukturált vagy kevésbé szervezett is, de a lényeg tulajdonképpen mindig az, hogy a munkatársak közös élményeket szerezzenek, mely a csapat összecsiszolódását szolgálja.
„A home office hirtelen elterjedésével a csapatépítőt nem volt könnyű átszervezni az online térbe. A legtöbben kivártak, mondván 1-2 hónap eltelik, aztán minden visszaáll a régi kerékvágásba. Csakhogy amint véget ért a tavalyi nyár, a csapatépítés főszezonjának számító szeptember-októberben jött a második hullám is. Akkor merült fel igazán az igény, hogy valahogy online módon közösen csináljanak valamit a cég dolgozói” – fogalmazott a több mint 20 éves szervezetfejlesztési tapasztalattal rendelkező szakember.
A Flinkit! alapítója arról is beszélt, karácsonykor volt igazán érezhető az online csapatépítők fellendülése, de a fokozatos nyitás ellenére még idén tavasszal sincsenek jelenléti tréningek. A vezetőket ez komoly dilemma elé állítja, hiszen két lehetséges választásuk van: vagy most szerveznek meg egy online programot, vagy bíznak egy őszi jelenléti eseményben, de azt senki nem tudja most biztosan megmondani, hogyan alakul a járvány hónapok múlva.
„A cégek felnőttek a jelenlegi helyzethez, pedig két évvel ezelőtt még a legtöbben nem is értették, ha online csapatépítőről beszéltünk. Elég komoly kereslete van most ennek, amit egyrészt a kényszer szült, de a technológiai háttérnek köszönhetően ma már jó alternatív megoldásokat lehet találni. Jellemzően egyébként offline programokat helyeznek át az online térbe, ilyen lehet egy borkóstoló is. A Flinkit! nagy előnye viszont, hogy az internetre született” – fogalmazott.
Előkelő negyedik hely a Product Hunton
A Flinkit! az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztése, mely a klasszikus céges csapatépítőket ötvözi akár home office-ban, akár szabadtéren játszható saját online játékokkal. A fejlesztők komoly HR-es tapasztalatokra építve dolgozták ki a platformot, mely különböző kerettörténetek köré épülő kihívások elé állítja a játékosokat. Korlátlan létszámban játszható, nincs kötöttség a település illetőségét tekintve sem.
Pintér Antal elmondta, a Flinkit!-et feladványok, pontgyűjtés és fejtörők jellemzik. A résztvevők a játék elején eldönthetik, hogy egymás ellen versenyeznek, vagy csapatokat alkotva teljesítik a játékot.
„A kreatív feladatmegoldások kimozdítják a csapattagokat a mindennapi mókuskerékből és olyan új impulzust nyújtanak számukra, amelyek a közös napi munkavégzésben nincsenek jelen. Különlegessége, hogy nem hagyományos lebonyolítású csapatépítőként funkcionál: akár szervezés, akár maga a játék, akár a játék közbeni kommunikáció tekintetében minden a résztvevőknek kedvez. E-mailben kapott kóddal indítható a játék, ezt követően egyszerű csapatszervezés következik, játékon belüli story választása, majd játék indítás” – értékelt az ötletgazda.
A fejlesztést tavaly novemberben mutatták be a Product Hunton, melyen az érdeklődők a technológiai újdonságokat láthatják az elsők között. A Flinkit! előkelő negyedik helyen végzett, és ez rögtön meglátszott a népszerűségben is: karácsonyig több száz csapat játszott a platformon.
Pintér Antal azt is elárulta, többek között olyan cégek dolgozói is a Flinkit!-en játszanak, mint a Coca-Cola, az Apple, a Nike, a Microsoft vagy épp az Uber, tehát gyorsan világhírre tettek szert.
Kép: flinkit.io
Kapcsolódó cikkek
- 97%-ban elmaradtak 2020-ban a csapatépítők
- 22 Bet – széleskörű sportfogadási kínálat egy helyen
- Elérkezett az év végi csapatépítők ideje
- Maradjunk otthon – de játsszunk élőben!
- Miért jobb az Eldorado, mint más piacterek?
- Bónusz típusok az online kaszinókban
- Home office és a mögötte rejlő nehézségek
- Hogyan hat a COVID-19 az online szerencsejáték iparra?
- Online csapatépítés, nem csak a karantén idejére
- Magyar fejlesztésű szoftver mentheti meg a szabadulószobákat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.