Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
Állandóan a zsebünkben van: erről e-mailezünk, ez az ébresztőóránk, erről hallgatunk zenét, ezen böngészünk, ezen használjuk a navigációt, a naptárat, a közösségi médiát, ezzel fotózunk és videózunk. Az elmúlt évek során mobiltelefonunk egyre többet kínál, és az új funkciók sora mellett néha háttérbe szorul, hogy eredetileg mire is találták ki a készüléket. Az LG legújabb felmérése szerint a mobil eredeti funkciói hivatalosan is háttérbe szorultak: többet használjuk fotózásra, mint telefonálásra a készüléket.
Az LG saját felmérésben vizsgálta az amerikai és koreai okostelefon-használók szokásait: a gyártót az érdekelte, milyen témákat osztanak meg, mi zavarja őket és mik az elvárásaik egy okostelefonos kamerával szemben. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka egy héten legalább egyszer készít valamilyen fényképet az okostelefonjával, ezzel szemben csupán 82 százalékuk használja ugyanilyen gyakran a hanghívás funkciót. A kamerahasználat aránya ezzel magasabb, mint a telefonálásé vagy a közösségimédia-használaté (80%).
Szelfik vs. ételfotók
A válaszadók 61 százaléka szívesebben küld képeket a szöveges üzenetek helyett, ha valamilyen információt szeretne megosztani. Míg Amerikában a gyerekfotók és a szelfik a legnépszerűbbek, Koreában az utazási és ételfotók uralják a közösségi médiát. Az amerikai válaszadók 81 százaléka rendszeresen tölt fel szelfit valamelyik közösségimédia-felületre. A fotók gyors elkészítése és azonnali megosztása olyan trend, amire a gyártók is felfigyeltek: a tavaly divatba jött 2:1 kijelzőarányú telefonokkal már ez is gyorsabb, hiszen a képernyőt két részre osztva, a felső ablakban megörökített képet egyből közzé is tehetjük az alsó ablakban. A mobilos videózás is egyre népszerűbb: a válaszadók 74 százaléka vett már fel azért videót, mert egy élmény megörökítéséhez nem volt elég egy állókép, és 68 százaléka készített inkább videókat az érdekes helyszínekről és tájakról a fotózás helyett. Egyes készülékek, mint az LG G7 ThinQ már HDR minőségű képet és videót is képesek rögzíteni, így több külön készülék helyett elég csak egyet magunkkal vinnünk az utazásra.
A legbosszantóbb fotós bakik
A válaszadók szerint a három legzavaróbb probléma mobilos fotózás esetén az elmosódó kép, a zoomoláskor fellépő pixelesedés és az, hogy a legtöbb telefon kamerájával szinte lehetetlen megörökíteni egy táj valódi szépségét. A megkérdezettek 54 százaléka érezte már rosszul magát mobilozás közben a gyenge fotós készségei miatt, 63 százaléka pedig nem elégedett a fotók kompozíciójával vagy színtónusával. A húszas és harmincas éveikben járó nők egyharmadának a mozgó háziállatok lefényképezése okoz gondot, míg összességében a nők 74 százaléka a kedvezőtlen fényviszonyok mellett készített fotókkal elégedetlen. Utóbbi problémára jó megoldást jelent, ha zajcsökkentés funkcióval felvértezett készüléket választunk, és odafigyelünk arra, hogy a kamera minél alacsonyabb rekeszértékű legyen - ezek biztosítják ugyanis, hogy félhomályban is megfelelő képet készíthessünk. Egyes okostelefonok már arra is képesek, hogy automatikusan beállítsák az ideális fotómódot a környezeti tényezők és a fényviszonyok alapján.
Azért fotózunk, hogy megosszuk
A válaszadók 50 százaléka azért keresi a tökéletes fotótémát, hogy az elkészült képet feltöltse valamelyik közösségimédia-felületre. A megkérdezettek 56 százaléka válaszolta azt, hogy nem tudja egyetlen képen megörökíteni a fénykép témáját és hátterét – vagy a kép tárgya lesz pixeles a nagyításkor, vagy a környezet nem fér rá a fotóra. Erre jó megoldást kínálnak azok a kamerák, melyekkel többféle látószögben rögzíthetjük a valóságot. Az LG G7 telefon például egy 71 és egy 107 fokos kamerát kapott, melyek között egyetlen gombnyomással válthatunk, ráadásul a zoomolás során sem pixelesedik a kép. A felmérés során megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy örömmel fogadna egy olyan telefont, amely többféle látószögű képek elkészítésére képes.
Az ideális kamera
A válaszadók azt is elmondták, milyen lenne számukra az ideális okostelefonos kamera. A leggyakrabban megjelölt válaszok között szerepelt, hogy a vásárlók nem szeretnének kompromisszumot kötni a képminőség terén zoomoláskor, és gyenge fényviszonyok mellett is szeretnének szép és tiszta képeket készíteni. Ugyanazt a tárgyat többféle szögből és távolságból is lefotóznák, és lehetőség szerint a hátteret és a kép tárgyát egy fotón örökítenék meg. A válaszadók közel 50 százaléka kifejezetten profinak tűnő fotókat szeretne készíteni mobiltelefonjával. A felmérés eredményei szerint pedig a nők kétszer nagyobb valószínűséggel veszik számításba a kamerás képességeket egy okostelefon kiválasztásakor, mint a férfiak.
Kapcsolódó cikkek
- A felhasználói bizalom növelése és az alapvető technológiai újítások állnak az LG mobil stratégiájának középpontjában
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
- Az LG G7 One és a G7 Fit prémium okostelefonokra jellemző intelligens funkciókat kínál, kivételes áron
- Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából
- Hogyan vigyázzunk nyáron a telefonunkra?
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- BTS témájú tartalmak LG okostelefonokon
- Középkategóriás telefon felsőkategóriás funkciókkal
- Hat ország 60 újságírójának mutatták be az LG legújabb okostelefonjait
- Az LG G7ThinQ az eddigi legnagyobb fényerejű okostelefon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.