Új területeken tesztelik a VR technológiát
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot: az égési sérült gyerekeket ápoló osztályokon a VR kalandjáték eltereli a figyelmet a kötéscsere okozta fájdalomról, míg a sebészeti osztályokon a műtét előtt jelentkező szorongás oldásában tölt majd be fontos szerepet a technológia.
Dr. Erdős Sándor 2017-ben hívta életre az OncoVR programot és kalandjátékot, amely egy egyedi fejlesztésű VR program dedikáltan egészségügyi felhasználásra. A kalandjáték során átélt interaktív feladatok elvonják a gyermekek figyelmét a mindennapi nehézségekről, ezáltal a program csökkenti az orvosi kezelések során jelentkező szorongásos tüneteket, továbbá hozzájárul a gyerekek betegséggel való pszichés megküzdéséhez.
Ez a nagyszerű ötlet találkozott egy újabb segítő gondolattal: a Bethesda Gyermekkórház égési osztályán is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon megélhető virtuális világot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot: az égési sérült gyerekeket ápoló osztályokon a VR kalandjáték tereli el a figyelmet a kötéscsere okozta fájdalomról, hozzájárulva ezáltal a beavatkozások gyógyszerigényének csökkentéséhez. A sebészeti osztályon pedig a műtét előtt jelentkező szorongás oldásában játszhat fontos szerepet a technológia. A Bethesda Gyermekkórház osztályain egy virtuális térben személyesen megélhető mesefilmet fognak használni, ami látványos animációs elemekkel ragadja meg a gyermekek figyelmét.
„A virtuális valóság használata tartósan kórházban fekvő, főként daganatos gyermekeknél már jól ismert az OncoVR számára. Ezért rendkívül izgalmas új területeket felfedezni. Az fájdalomról történő figyelemelterelés és a műtét előtti szorongásoldás VR segítségével már jól ismert a nemzetközi tudományos irodalomban. Örömteli, hogy a Vodafone Alapítvány segítségével itthon is kipróbálhatjuk, hogyan vizsgáznak a VR szemüvegek az égési és sebészeti osztályon.” – mondta Dr. Erdős Sándor, az OncoVR alapítója és a Vodafone Digitális Kórházi Angyala.
„A kórházi felvételt igénylő égéssérült gyermekek száma éves szinten közel háromszázra tehető, míg az ambuláns megjelenések száma eléri a több ezret. Betegeink 0-24 órában, az ország egész területéről érkeznek kórházunkba, akik olykor hónapokig tartó, rendszeresen kötözést igényelnek, mely komoly fájdalmakkal járhat. Azon gyermekek számára, akiket altatás nélkül tudunk kezelni, a fájdalomcsillapítás kardinális kérdés, melyben a gyógyszeres kezelés mellett a kiegészítő lehetőségeknek kiemelkedő szerepe van. Ebben nyithat nagyszerű és újszerű lehetőségeket a VR szemüveg alkalmazása a figyelemelterelés és különböző jótékony sugallatok által, ilyen lehet például az égett gyermek behelyezése egy hűsítő, nyugtató világba." - vallja dr. Bene Ruzsena, a Bethesda Gyermekkórház Égéscentrumának osztályvezető főorvosa.
Kapcsolódó cikkek
- Az Emirates a világ első légitársasága, amely virtuálisvalóság-alkalmazást kínál
- Digitalizációval a tartós kórházi ellátásra szoruló gyermek gyógyulásáért
- A világ első IVF szimulátora VR-ben és böngészőben az ARworks-től
- Digitális valóság: játékból munkaeszköz
- Elsöprő sikerrel ért véget a Vodafone Alapítvány virtuális kihívása
- A Vive Focus Plus új frissítése tovább emeli a vállalati VR élményt
- Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat
- A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat
- Kísértetiesen jó ajánlat a HTC VIVE Halloween kínálatában
- Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.