Xboxozó nyugdíjasok a PlayIT siófoki rendezvényén
5 xboxozó nyugdíjas volt a sztárja Magyarország legnagyobb videojáték rendezvényének, a PlayIT siófoki állomásának. Az eseményre az orosházi Evangélikus Egyházközség Fénysugár Nyugdíjas Egyesület tagjai látogattak el unokáikkal, és igazi senior gamerekként ragadtak kontrollert és vettek fel VR szemüveget.
Az eseményre a Magyar Telekom juttatta el a szépkorú gamereket és unokáikat. Digitális nyitottságukat és gaming teljesítményüket a vállalat egy PlayIT-tel közös díjjal is elismerte. A Senior Gamer díjat Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencerekkel karöltve adta át a rendezvényen. A színpadon felvonult a projekt minden résztvevője, így az unokák is, akik szerint nagyszüleik bármire képesek, akár egy nehezebb online játék elsajátítására is.
A rendezvényen nagy meglepetést váltott ki a gamer nagyik jelenléte, akik unokáikkal közösen már tapasztalt xboxozóként autóversenyeztek, játszottak kinect játékokat, és mutatták meg azt, hogy a digitális nyitottság nem kor kérdése.
Az online játékokkal nem most ismerkedtek meg a nyugdíjasok. Tavaly szerezték be xboxukat, amely szokatlan támogatást kapott az orosházi esperestől: megáldotta a készüléket. A közösség azóta is lelkesen használja az eszközt, július óta pedig a legújabb lehetőségekkel és játékokkal is képben vannak. Ekkor karolta fel őket ugyanis a Magyar Telekom, hogy inspirálja őket digitális tudásuk elmélyítésére és arra, hogy unokáikkal közösen játsszanak. A vállalat elvitte hozzájuk Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencereket, illetve Jolcsi nénit. A 74 éves youtuber nem csupán saját csatornát üzemeltet a videómegosztón, hanem önállóan tanulta meg a videokészítés és vágás titkait. Ők hárman tartottak online gaming képzést a mára már senior gamereknek.
Az orosházi gaming oktatásról készült film a Facebookon tíz nap alatt majd’ 500 ezer, Instagramon közel 100 ezer emberhez jutott el. Nemcsak népszerű, de ösztönző is lett a felvétel, hiszen jellemzően elismerő és biztató kommenteket váltott ki a nagyérdeműből. A videót Kiss Imi és Hunboxing Zsolti idősekre szabott gamer kislexikona egészítette ki, Jolcsi néni pedig olyan tutorialt tett közzé, amelyből a nyugdíjasok az alapoktól kezdve sajátíthatják el az internethasználatot. Ennek terjesztését a Magyar Telekom vállalta magára: nyugdíjasklubokhoz juttatják el a felvételt, hogy segítsék a lelkes szépkorúak digitális felzárkózását.
A júliusi „kiképzés” az orosháziak életére is tartós hatást gyakorolt: az eddigi heti egy találkozó helyett már kétszer ülnek össze, klubdélutánjaikhoz pedig az unokák is csatlakoztak, akik játékok használatára tanítják az alkalmakon a nagyszülőket.
A kezdeményezést az eNet és a Telekom közös kutatására alapozva hívta életre a vállalat. A felmérésből kiderült, hogy az idősebb generációk digitális felzárkóztatására komoly az igény. A hazai netezők a fejlődés lehetőségét a fiatalok és a szépkorúak közös tanulásában látják, amelynek számos előnye van. Több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).
Videók:
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2018. második negyedéves eredményei
- Közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást Ercsiben a Magyar Telekom
- Játszva tanítja az óvodásokat a Telekom augusztusi bónusz csatornája a JimJam
- Korlátlan zenehallgatás adatfogyasztás nélkül
- Egyre többen érik el a világhálót a Szupergyors Internet Programnak köszönhetően
- Szabó Melinda a Magyar Telekom új lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- A hazai e-sport piac helyzete
- Kedvet csinál a tanuláshoz és közösséget épít a digitális oktatás
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.