Magunk után is kutatunk a Google-n

Czipperer Dia, 2013. október 2. 11:28

Egy friss felmérésből kiderül, hogy saját magunkat is rendszeresen leellenőrizzük a Google keresőben. Ma már egy álláshirdetésnél is döntő lehet az online jelenlét.

A Pew Research felmérése vizsgálta azt, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz, valamint azt is, mennyit változott ez az idők során. A kutatás a Google 15 éves születésapja alkalmából készült.

 

Az eredmények szerint az emberek több mint felét érdekli, mit mutat róluk a Google, hogyan vannak jelen az online térben. 56%-uk rendszeresen kutat saját neve után a Google keresőjében, de a megkérdezett közel 80% kutatott maga után legalább egyszer.

 

 

 

A közösségi média ereje

 

Az idők során változtak a mutatók. 2011-ben még csupán a netezők 22%-át érdekelte, milyen találatokat ad ki a Google saját nevére, majd egészen 2009-ig növekedtek a számok. Azóta lényeges változás nem történt ezen a téren.

 

A közösségi oldalak elterjedésével sokkal nyíltabban vagyunk jelen az online térben, így kevésbé tulajdonítanak jelentőséget a keresőben megjelenő személyes információknak. Ezt támasztja alá az is – olvashatjuk a seo101.hu-n –, hogy a megkérdezettek 24%-a a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.

 

A gazdag férfiak számára fontosabbak ezek az adatok

 

Bár a nemek közötti eltérés nem annyira jelentős, mégis a férfiakat valamivel jobban foglalkoztatja (58%), hogyan szerepelnek az online térben, mint a nőket (54%).

 

Iskolai végzettség szerint is találunk különbséget ezen a téren. Míg az általános végzettségűek csupán harmadát, addig felsőbb végzettséggel rendelkezők mintegy kétharmadát foglalkoztatja ez a kérdés.

 

A jövedelem szintén döntő tényező lehet. A felmérés kimutatta, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkezők kevesebb, mint fele keres rá magára, ám a felső tízezernél ez az arány 66%-ra duzzad. Így összességében megállapítható, hogy a gazdag, iskolázott férfiak emelkednek ki a sorból.

 

Fontos a minőség

 

Egyáltalán nem elhanyagolható szempont az, milyen összképet közvetít rólunk a világháló, hiszen, ahogy a közösségi médián is ellenőriznek leendő munkáltatóink, úgy az egyéb, interneten fellelhető adatokra is kíváncsiak.

 

Olyannyira fontos ez a mutató, hogy a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt emiatt, ugyanakkor 85%-ra hatott pozitívan az illető online jelen

Kulcsszavak: Google kereső internet trend

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01