A nyilvános Wi-Fi veszélyei
Az emberek szinte már ösztönösen kapcsolódnak egy-egy Wi-Fi hálózathoz, sokan mégsem gondolják, hogy mekkora veszélynek lehetnek kitéve. Legalábbis ez derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International „Fogyasztói Biztonsági Kockázatok” című felméréséből, mely szerint a felhasználók több mint egyharmada nem tesz óvintézkedéseket, amikor nyilvános Wi-Fi hálózatra csatlakozik.
A Kaspersky Lab felméréséből az is kiderül, hogy a felhasználók 34 százaléka nem tesz különösebb intézkedést, hogy megvédje online tevékenységeit hotspot használat közben, továbbá a válaszadók 14 százaléka bármilyen hálózaton körültekintés nélkül jelentkezik be online banki felületetre vagy webshopba. Míg csak 13 százalékuk szán arra időt, hogy megnézze a hozzáférési pont titkosítási szabványait.
Van-e értelme az óvatosságnak, mikor szinte mindenki nyílt Wi-Fi hálózatot használ?
A válasz egyértelműen igen, hiszen soha nem tudhatja, hogy egy ismeretlen ember az ön mellett ülő asztalnál pontosan mit is csinál a laptopján. Lehet, hogy hozzá hasonlóan csak az e-mailjeit ellenőrzi vagy beszélget a barátaival, azonban könnyen megeshet, hogy éppen a kávézóban ülő összes internetező adatforgalmát és adatait ellenőrzi, beleértve az önét is.
Bármilyen Wi-Fi hálózatról is legyen szó, az mintegy potenciális ajtóként működik, amelynek segítségével minden eszközhöz hozzáférést biztosít a csalók és kémek számára. A titkosítás nélküli kommunikációs csatorna, egyszerű és könnyen kijátszható lehetőséget kínál a kiberbűnözők számára, hogy ellopják a felhasználók összes adatát. De vajon milyen adatok érdeklik a kiberbűnözőket? Szinte bármi, amelyet fel tudnak használni a jövőben, beleértve az áldozatok adatait, jelszavait és a teljes online identitásukat.
Szükség van biztonságos Wi-Fi kapcsolatra - de hogyan?
Először is csak biztonságos kapcsolatot használjunk hozzáférési pontokhoz. Ez már önmagában nagymértékben csökkenti a kockázatot, hogy a kiberbűnözők megszerezzék a privát adatainkat. Azonban, ha olyan tevékenységet szeretne folytatni, ahol meg kell adnia például a felhasználónevét vagy jelszavát, akkor az alapvető intézkedések mellett további kiegészítő intézkezdéseket és megoldásokat kell alkalmaznia.
A Kaspersky Lab Safe Money megoldása megfelelő védelmet biztosít az online banki és fizetési tranzakciók során. Az automatikus védelmi mechanizmusoknak köszönhetően, ha belép egy online webáruhaz vagy e-bank felületre automatikusan bekapcsol a Safe Money technológia, amely megvédi a felhasználókat az adathalász támadásoktól. A Kaspersky Lab megoldása a felhasználók számára elérhető a Kaspersky Internet Security-ben, illetve a Kaspersky PURE 3.0 -ban.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A közösségi média hálójában
- Nincs pénz külső biztonsági tréningekre
- Az androidosok több mint fele nem figyel a biztonságra
- MÁV: 500-ra duzzadt a Wi-Fi-vel felszerelt kocsik száma
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az online csalások áldozatainak 41 százaléka sosem látja viszont pénzét
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Kiberkémkedési kampányt azonosított a Kaspersky Lab
- Védelem a leggyakrabban használt eszközökhöz a Kasperskytől
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.