Az okostelefon átalakítja a keresés fogalmát
A hagyományos keresés határai már réges-régen kitágultak, az online világ pedig teljesen a feje tetejére állította a folyamatot. Olyan távlatokat nyitott meg előttünk az internet nyújtotta keresés, melyről korábban elképzelésünk sem volt. Az okostelefonok pedig végképp átformálják, új kontextusba helyezik eddigi szokásainkat, tapasztalatainkat.
A Telenor idei utolsó Okostelefon Akadémiájának előadói a „keresés” világába engedtek betekintést a több száz fős érdeklődő közönségnek november 27-én a VAM Design Centerben. Nyitó előadásában Jóföldi Endre, a Precognox ügyvezetője, a kereses.blog.hu szerzője a kontextus alapú keresésről szólva arra világított rá, hogy a keresés sok szempontból átalakulóban van, hiszen az okos eszközök ma már képesek arra, hogy például tartózkodási helyünkből, mozgásunkból vagy akár korábbi használati szokásainkból kikövetkeztessék, milyen válaszokra van szükségünk, és azokat akár kérdés nélkül is felkínálják nekünk.
Nincs minden kérdésre válasz
A Google adatai szerint világszinten havonta 100 milliárd keresést indítanak rendszerükben, aminek 15%-a új keresés, azaz olyan kérdés, amit más, korábban még nem tett fel az Google rendszereiben. Ugyanakkor nincsen minden feltett kérdésre releváns válasz az interneten. Az okostelefonokra fejlesztett piackutatási módszerek a felhasználói közösség által nyújtott információk alapján akár – a felhasználók hétköznapi tevékenységeivel is - hozzájárulnak ahhoz, hogy eddig nem létező válaszok szülessenek, és a keresők a későbbiekben addig nem ismert, releváns találatokat biztosítsanak.
Az Okostelefon Akadémián Pintér Róbert, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. mobil kutatásvezetője a piackutatás okostelefonos vonatkozásairól beszélve elmondta, hogy Magyarországon az emberek 47%-a rendelkezik már okostelefonnal, és egyre többen telefonjukon válaszolnak az online kutatási kérdőívekre. A készülékekben lévő mérőműszereknek köszönhetően pedig további új lehetőségek kínálkoznak a piackutatók számára. Lehetőség van például a helymeghatározáson alapuló kutatások és más, a mobil kontextusból következő értékes információk gyűjtésére úgy, hogy ez nem ad plusz feladatot a válaszadók számára.
Adom az adatom
Pintér Róbert arra is kitért, hogy a felhasználók részéről esetenként aggályokat vet fel, ha a mobilon keresztül a kutatók „beköltöznek” a zsebükbe. A szakember szerint a válaszadók bizalma nélkül nincs tartósan üzemeltethető kutatási rendszer, ezért el kell oszlatni az adatbiztonsággal kapcsolatos aggályokat, amire a kutatócégek transzparens módszertana lehet az egyik eszköz.
Pintér Róbert kifejtette: „Amikor az emberek az interneten keresnek, akkor alapvetően egy kérdést tesznek fel, amire választ várnak. Mivel nem létezik minden kérdésre válasz, a felhasználók a maguk által szolgáltatott adatokkal közösen hozhatnak létre új válaszokat, ami a későbbiekben releváns találatként jelenik meg mások számára az interneten.” A tervek szerint az eNet 2014-től partnereivel közösen Magyarországon elsőként elindítja a VeVa (Véleményem Van!) nevű okostelefonos alkalmazást, amelynek eredményei már hozzájárulhatnak az új találati eredmények generálásához is.
Az Okostelefon Akadémia előadói a továbbiakban könnyedebb témákkal, a társ- vagy befektető keresésről, az elveszett mobil megtalálásának esélyeiről osztották meg a legújabb megoldásokat a közönséggel. Az Okostelefon Akadémián a korábbi alkalmakhoz hasonlóan a mobilgyártók – az Alcatel, az ASUS, a Huawei, az LG, a Microsoft, a Nokia, a Samsung és a ZTE – is jelen volt készülékújdonságaival. A látogatók megismerkedhettek több, keresésre épülő, magyar fejlesztésű alkalmazással is: az Appinvent, a CVOnline, a FindDroid, a HelpAPP, az Olcsóbbat, a SmartShopper, a Taxi Most, Traffihunter és a Vigyél Haza appokkal.
A Telenor célja az Okostelefon Akadémia sorozattal
A Telenor célja Okostelefon Akadémia sorozattal, hogy nyitott hangulatú rendezvényeken közérdekű, az egyre bővülő okostelefon-felhasználói kör számára releváns, előremutató témákat mutasson be. Ennek szellemében invitálja előadónak a szakterületek hiteles szakembereit, biztosít bemutatkozási lehetőséget hazai fejlesztőcsapatok számára és kínál alkalmat a vendégeknek, hogy kérdéseiket, észrevételeiket közvetlenül a szakemberekkel vitathassák meg.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett a Telenorhoz a Nokia Lumia 620
- Firefox-mobil a Telenornál
- Az idősgondozó mobiltelefon életet is menthet
- D-Link EyeOn Baby Camera: az újgenerációs babafigyelő
- Okostelefon Akadémia: Fókuszban a keresés
- Applikációk televízióra
- A Microsoft YouthSpark programja ismét az Állatkertre összpontosít
- A megújulást köszöntötte a Telenor az Allee-ban
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
- Jövő „zöld” városa kezdeményezés a Panasonic közreműködésével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.