A Napster tanítja az Altavistát is

Kővári Ádám Kővári Ádám, 2000. augusztus 13. 22:26
Akár hívhatjuk Napster-effektusnak is, de tény, hogy a keresőmotorok legutolsó generációi már mind a vertikális, azaz témairányú keresésre koncentrálnak.
Az Ask Jeeves egyik legújabb keresőmotor, amely már színtisztán a vertikális keresést alkalmazza, amelynek a lényege az, hogy a weblapok milliói helyett a keresőmotor csak speciális témákra fokuszál. Így kevesebb kulcsszóra lehet rákeresni, de a gyakran előforduló szavakra vagy témákra irányuló keresés esetén a program sokkal pontosabb eredményt produkál, mint a hagyományos rendszereknél.

Az Ask Jeeves mellett már az AltaVista is próbálkozik hasonlóval, egy korábbi hírünkben írtuk, hogy jelenleg korszerűsíti a rendszerét, amelynek az egyik eredménye, hogy már 4 specializált keresőközpontban lehet egy-egy témát részletesebben megtalálni.

"A keresőmotorok az irányba haladnak, hogy az egyre bonyolultabb kifejezésekre egyre pontosabb válaszokat adhassanak. A vertikális rendszerekkel a felhasználók nagyon-nagyon speciális információkat is megtalálhatnak, amely a hagyományos keresőkben nem lenne lehetséges" - nyilatkozta egy szakértő.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40