Nelson Mandela és Paul Walker a Google keresési listájának élén
Világviszonylatban a Dél-afrikai Köztársaság december 5-én elhunyt első fekete bőrű elnöke, Nelson Mandela polgárjogi harcos, Magyarországon pedig a hátom hete autóbaleset áldozatává vált Paul Walker amerikai filmcsillag vezeti a Google 2013-as keresési listáját.
A mókás videók sorát ihlető Harlem Shake című szám az ötödik helyre került, míg a hatodik a bostoni maratonon elkövetett és három ember halálát okozó bombamerénylet. György herceg, a júliusban született brit trónörökös a hetedik. A PlayStation 4 videojáték-konzolra is annyian voltak kíváncsiak, hogy a kilencedik lett a listán.
A kardcsörtető politikájával nemzetközi feszültséget kiváltó Észak-Korea nevét olyan sokan írták be a Google keresőjébe, hogy a tizedik helyet foglalta el a statisztika szerint.
A magyar Google-keresések abszolút toplistáját Paul Walker neve vezeti - közölte az internetes óriás az MTI-vel. Az abszolút lista első tíz helyén szerepelnek az Eurovision 2013, a ByeAlex, a Krasznai Tünde, az árvíz és a bérkalkulátor 2013 címszavak.
A magyar és külföldi ismert személyiségek listáját is Paul Walker vezeti, de sokan voltak kíváncsiak a Katalin hercegnővel, Nelson Mandelával vagy az elhunyt hegymászóval, Erőss Zsolttal kapcsolatos hírekre is.
A szórakozás és kultúra kategóriában a színházak között a Nemzeti Színház, a Madách Színház és a Vígszínház volt a legkeresettebb, míg a múzeumok közül a legtöbbször a Szépművészeti Múzeum, a Közlekedési Múzeum és a Magyar Nemzeti Múzeum nevét ütötték be a keresőbe.
A magyar felhasználók a legtöbbször a palacsinta elkészítéséhez kerestek útmutatást a Google segítségével, de népszerűek voltak az olyan ételek receptjei is, mint a gofri, a muffin vagy a pizza.
Az élet nagy kérdései közül a magyar Google-használók a legtöbbször a mi a szerelem? és a hogyan kell csókolózni? kérdésekre kerestek választ az interneten. A mindennapi ügyek intézésekor a legolcsóbb repülőjegyet keresték a legtöbben, de szerepel a leggyakoribb keresések között a legolcsóbb bankszámla és a legolcsóbb új autó is.
A hol vegyek? kategóriában a legtöbben arra voltak kíváncsiak, hol érdemes telefont beszerezniük, de sokan kértek útmutatást ahhoz, hol vásároljanak eurót, gördeszkát vagy éppen ágyat.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefont az okostelefonboltból
- Gyermekfigyelő karóramobilt dobtak piacra Kínában
- A Google megveszi a robotgyártó Boston Dynamicset
- Egy jelszavak nélküli világ
- Ezentúl saját Street View élményeinket is megalkothatjuk
- Két magyarországi weboldal versenyez a legjobb gyermekbarát tartalom díjért
- Levelezési és naptáradatainkat is menthetjük a Google Takeouttal
- Teljes gyűjteményét számítógépre viszi a Norvég Nemzeti Könyvtár
- Mesterjelszavas védelem Chrome-ra Windowson is
- Az internet nem felejt - oktatóprogram fiataloknak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.