Amerikai internetes cégek ismertették a nemzetbiztonsági megkeresések nagyságrendjét
Több vezető amerikai internetes cég is nyilvánosságra hozta helyi idő szerint hétfőn, hogy a külföldi hírszerzést felügyelő titkos bíróság (FISC) végzése alapján 2012-2013-ban milyen nagyságrendben szolgáltatott ki adatokat nemzetbiztonsági nyomozások céljára.
Amíg a Microsofttól a FISC által felhatalmazott nyomozó hatóságok a tavalyi év első felében 15-16 ezer kliensre vonatkozó adatokat igényeltek, addig a Yahoo esetében ez a nagyságrend 30-31 ezres volt. A Yahoo közölte, hogy az információkérések felhasználóinak mindössze 0,01 százalékára (minden tízezredik felhasználóra) vonatkoztak. Az Apple a múlt héten hozta nyilvánossággal, hogy 249 felhasználójáról kértek adatokat 2013 első hat hónapjában.
Az érintett cégek hangsúlyozták, hogy a kényszerű adatszolgáltatás felhasználóiknak csak egy igen kis hányadára vonatkozott, nemtetszésüknek adtak hangot a titkos adatgyűjtés több aspektusával kapcsolatban, és reményüket fejezték ki, hogy a hétfői adatközlés csak az első lépés a nagyobb nyilvánosság megteremtése felé.
A kormányzattal megkötött alku értelmében a cégek legalább hathónapos késleltetéssel tájékoztathatják csak a közvéleményt, és nem térhetnek ki a megkeresések részleteire. A megállapodás keretében a szolgáltatók visszavonták keresetüket a FISC által elrendelt megfigyelésekkel kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
- Adatokat közölhetnek az amerikai internetes cégek a hírszerzési adatkérés nagyságrendjéről
- Csehországot is érinti a németországi adatlopás
- Milliók aggódnak Németországban egy nagyszabású adatlopási eset miatt
- SMS-ek százmillióit figyelte az NSA
- Átlag 140 000 forintot vesztünk egy kibertámadás során
- Hackerek egy áruházlánc 70 millió ügyfelének adatait szerezték meg
- Nem marad titok az NSA szupergyors kódtörő komputere előtt
- Beperelték a Facebookot: Cégek figyelik üzeneteinket
- Kegyelmet sürgetett Snowdennek a The New York Times
- 2013 – az év, amikor a világ rádöbbent, hogy megfigyelik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.