Megkezdődik a tesztsugárzás az ötödik digitális földfelszíni televíziós hálózaton
Őszig kibővül a MinDig TV Extra kínálata
Az Antenna Hungária július 1-jétől elindítja az ötödik országos digitális földfelszíni televíziós hálózat (E jelű multiplex) adóinak tesztsugárzását. Az új kapacitásokkal őszig jelentősen bővül a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatások kínálata, az AH a közeljövőben kibővített és teljesen új csomagokkal kíván piacra lépni.
Az Antenna Hungária folytatja a digitális földfelszíni televíziós hálózatok fejlesztését, a D multiplex júniusi országos indítását követően az ötödik országos hálózat (E jelű multiplex) kiépítése első ütemének adóberendezései 2014. július 1-jétől folyamatosan, július első felében állnak üzembe. Az AH az új hálózatot tesztsugárzás keretében egyelőre mérőjelekkel, állóképekkel, valamint az AH Infocsatornájával indítja el. A tesztsugárzás alatt az antennarendszerek és SFN (Single Frequency Network) beállítások finomhangolása zajlik, ezért rövid időszakokra lokálisan előfordulhat, hogy a tesztcsatornák zavartalan vétele nem biztosított.
Az új hálózat elindítása Szeged telephelyen érinti a B jelű multiplexet, ahol július 1-jén frekvenciacserére kerül sor: az eddigi 22-es csatorna (482 MHz) helyett a 26-os csatornán (514 MHz) lesz elérhető a MinDig TV Extra Családi csomagja.
Az új kapacitások rendelkezésre állásával őszig kibővül a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatások kínálata. Az AH kibővített és teljesen új csomagokkal kíván piacra lépni, a részletekről a közeljövőben további tájékoztatás várható.
Az E jelű multiplex esetében a frekvenciák a többi hálózattól eltérően egyes szomszédos országok még működő analóg földfelszíni televíziós hálózatai miatt csak korlátozottan állnak rendelkezésre, ezért számos nagyteljesítményű telephelyről – Kékes, Szentes, Komádi, Fehérgyarmat, Csávoly és Kiskőrös – az E multiplexen lévő DVB-T adások egyelőre nem lesznek elérhetők. Pécs-Misina esetében pedig nagyon jelentős teljesítménykorlátozást kell alkalmazni, e miatt az új hálózat programjai szinte kizárólag a megyeszékhelyen lesznek elérhetők. Gerecse telephelyet illetően szabad frekvencia hiányában a jövőben sem várható az E jelű multiplex elérhetősége.
Az új hálózat lakossági lefedettsége az első ütem kiépítése után 85%lesz, az AH az adásokat 34 telephelyről – 19 nagy és közepes, 15 kis teljesítményű adó – sugározza. A cég tervei szerint a szerb, ukrán és román analóg földfelszíni televíziós hálózatok lekapcsolását követően, a jövő évben a második ütemmel zárulhat a hazai országos DVB-T hálózatok kiépítése.
Az AH állami tulajdonba kerülésével továbbra is fő célkitűzés kiváló ár-értékarányú szolgáltatások nyújtása, valamint a szolgáltatás-portfólió további bővítése.
A Mindig TV és Mindig TV Extra digitális földfelszíni szolgáltatások vételi lehetőségeiről készült összefoglaló táblázat itt tölthető le: Digitális földfelszíni szolgáltatások vételi lehetőségei.xlsx
Kapcsolódó cikkek
- A UPC ügyfelek is nézhetik az m3D adását
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Biztonságos hálózat a foci vb alatt is
- Múzeumok Éjszakája: az internet a múzeumokban is új látogatói élményt ad
- A FOX már a MinDig TV Extra kínálatában is
- Indul az új digitális földfelszíni televíziós hálózat tesztsugárzása
- Állami tulajdonba került az Antenna Hungária Zrt.
- Helikopteres antennacserékkel ér véget a digitális földfelszíni hálózatok telepítése
- D-Link Wi-Fi Smart Plug: elektromos eszközeink távoli kezelésére
- A Cisco nemzetközi versenyt hirdet startup vállalkozásoknak
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.