Okosautókat fejlesztenek Kínában is
Világhálóra kötött, egymással kommunikáló és vezető nélküli járműveket fejlesztenek a kínai technológiai cégek hazai autógyártókkal együttműködve.
Legutóbb a legnagyobb kínai autógyártó SAIC és az internetes óriás Alibaba jelentette be partnerségét. Az együttműködés értelmében a SAIC tesztautóiba próbaképp az Alibaba operációs rendszerét, a Jünt futtató, a cég zeneszolgáltató oldalával, a Hsziamival összekapcsolt, a szintén az Alibaba birtokában lévő Autonavi navigációs rendszerét használó fedélzeti számítógépet épít be. A rendszer az információkat az Alibaba felhőjében, az Alijünben tárolja majd, mely a fejlesztés későbbi szakaszában a más autókkal és felhasználókkal való összekötettés csatornájaként is szolgálhat majd.
A cégek fő célkitűzése éppen ez: egymással és a külvilággal kommunikálni képes járművek kifejlesztése. Egy ilyen rendszer jobb közlekedésirányítást eredményezhet és biztonságosabb közlekedést hozhat, kiszámíthatóbbá téve az utakat – vélik a cégek. A hosszútávú tervek közt egy fenti rendszert használó, vezető nélküli jármű kifejlesztése is szerepel, melynek során kizárólag hazai fejlesztésű technológiát építenének be az autókba.
A napokban erősítette meg a "kínai Google"-ként is emlegetett keresőóriás Baidu is a korábban már a kínai sajtóban terjengő híreket, miszerint vezető nélküli autót fejleszt. A kiszivárgott információk szerint a jármű radart, lézert, kamerát és helymeghatározó rendszert is használ majd a minél nagyobb fokú biztonság garantálására. Az autó mesterséges intelligenciát és érzékelő rendszert alkalmazva képes lesz a közlekedési jelzések értelmezésére, hangalapú utasítások végrehajtására és az utak állapotának felmérésére. A jármű szoftvere az összegyűjtött információk kiértékelése után maga dönt majd az útvonalról és határozza meg az optimális sebességet.
A vezető nélküli jármű várhatóan jövőre debütálhat, az első éles kísérletekre a tervek szerint idén év végén kerülhet sor, mintegy három tucat járművel. A kínai sajtóban megjelent információk szerint az autót a cég kínai és Szilikon-völgyben lévő bázisain fejlesztik, s bár a beruházás pontos értékét nem erősítette meg a Baidu, a kínai források szerint "több százmillió jüant", vagyis több ezer milliárd forintot fordítanak a fejlesztésre.
A Google okosautója
A vállalat július elején jelentette be: vezető nélküli biciklik fejlesztésén dolgozik, melyek idén év végére a boltokba kerülhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Rajtaütésszerű ellenőrzés a Microsoft kínai irodáiban
- Az ABB és a Volvo partnersége az elektromos és hibridhajtású buszok gyorstöltésére
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- „Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr
- Kínában többen neteznek mobilról, mint PC-ről
- Mentés gombbal újít a Facebook
- Kínaiak győztek a világ legmagasabb összdíjazású videojáték-versenyén
- Egyre többen kezdik már hat éves koruk előtt az internetezést Kínában
- Áttörés az egyfázisú szünetmentes megoldások piacán
- Egy kő volt a kínai holdjáró veszte