Többet kütyüznek, mint alszanak a britek
A britek több időt töltenek tévézéssel, okostelefonokkal, táblagépekkel és rádióhallgatással, mint alvással - derítette ki a brit kommunikációs üzletágat szabályzó Ofcom felmérése.
A szakértők a növekedést azzal magyarázzák, hogy az okostelefonok és táblagépek gyors terjedésével a tömegkommunikációs csatornák még könnyebben elérhetővé váltak.
Az új technológiáknak köszönhetően a munkahelyi feladatok egyre jobban betolakodnak az emberek magánéletébe. Az Ofcom felmérése szerint 10 emberből 6 végez a munkájával kapcsolatos teendőket a munkahelyen kívül, 10 százalék pedig még az ágyból is küld munkával kapcsolatos e-maileket és szöveges üzeneteket.
Eközben a britek a munkahelyükön is olvasnak és küldenek privát e-mail üzeneteket, valamint 5-ból 1 brit vásárol magáncéllal az internetről munkaidőben.
A tévézés még mindig a legnépszerűbb elfoglaltság, egy felnőtt átlagosan 3 órát nézi a televíziót naponta.
A felmérés szerint jellemzően a 14-15 éves korosztály mozog leginkább otthonosan a digitális technológiák világában, míg egy 6 éves ugyanolyan digitális felhasználói tudással rendelkezik mint egy átlag 45 éves.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre többen utaznak telekocsival nyaralni
- Okostelefonnal fejtették meg a boldogság titkát
- "Megmért én" - az egyik legfontosabb veszélyforrás a helymeghatározás
- Újabb körben tisztítják meg a káros információktól a kínai csevegőprogramokat
- A természet csendje: kütyümegőrzőt nyitott egy angol nemzeti park
- Egy kis videojáték segíti a gyerekek beilleszkedését
- Leginkább ismerősökkel tartunk kapcsolatot a közösségi oldalakon
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- Vandalizmus miatt megtiltották a Wikipedia szerkesztését az amerikai képviselőház gépeiről
- A magyarok harmada vásárol csak a neten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.