Huszonhét éve küldték az első e-mailt
Tegnap, azaz szeptember 14-én volt pontosan 27 éve, hogy az első elektronikus levél célba ért. Egy német egyetem volt a címzett, a feladó pedig a pekingi számítógépes laboratórium.
1987. szeptember 14-én küldték az első e-mailt az alábbi szöveggel: „A nagy falon át a világ minden sarkába el tudunk érni”. Már az üzenetből is sejthető, hogy Kínából érkezett a levél az öreg kontinensre, méghozzá Németországba.
Az üzenet feladója Ray Tomlinson, amerikai programozó volt, aki már korábban is próbálkozott e-mailküldéssel. 1971-ben két egymás mellett lévő számítógépet használt az elektronikus levelek küldésére és fogadására.
Az évfordulóról az ázsiai országban is megemlékeztek. A Hszinhua hírügynökség számolt be az eseményről, és a Kínai Internet Társaság arra buzdította a felhasználókat, hogy felelősségteljesen internetezzenek. Nyílt levelükben azt is közölték, hogy az internet ma már az élet minden területére nagy hatást gyakorol.
Forrás: MTI.hu
Kapcsolódó cikkek
- Depresszió elleni mobilapp készül
- Globális internetszabályozást akar Kína
- Öt nap alatt négy műholdat küldött az űrbe Kína
- Őrizetbe vették az egyik vezető kínai hírportál újságíróit cégek zsarolása miatt
- Kaspersky Internet Security Multi-Device 2015
- Az iráni elnök türelmet kért az internettel szemben vallási személyiségektől
- Az okostelefonok miatt tízezreket vesz fel a Foxconn
- Megjelent a Kaspersky Internet Security – Multi-Device 2015
- Közösségi médián nyomul a Kínai Kommunista Párt
- Nyomtasson házat 3D nyomtatóval!
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.