Eltűnt a „free” szó az App Store-ból
Az iOS felhasználók valami furcsaságot tapasztalhattak az App Store-ban, tegnap ugyanis a „free”, vagyis az ingyenes szót a „get”, vagyis a megszerez/kap kifejezésre cserélték.
Az Európai Bizottság (EB) nyomására az App Store kiiktatta a „free” szót az online áruházból. Az EB nyáron már a Google-t is késztette hasonló lépésre, hiszen ott szintén megtévesztő volt az a szóhasználat.
A Google is számos alkalmazásnál használta az ingyenes jelzőt, holott több olyan program is akadt, amely bár ingyenesen letölthető és használható volt, ám appon belüli vásárlást tett lehetővé, illetve erre volt szükség például a szintek ugrásához, egyes eszközök igénybevételéhez például a játékok esetén. Így a „Top Free Games” és a „Top Free Apps” kategóriák szintúgy eltűntek a sorból, helyettük a „Top Games” és „Top Apps” megnevezések maradtak.
Az App Store esetében (iTunes és Mac App Store) is arról van szó, hogy a bizottság szerint a free jelző megtévesztő lehet a vásárlók és főleg a gyerekek számára, hiszen az appon belüli vásárlások is tényleges árhoz tartoznak, és a gyerekek a játék hevében a szülőket nyaggatják, hogy fizessenek az újdonságokért.
Ez tehát azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy egy applikáció kínál-e appon belüli vásárlást avagy sem, minden esetben a get szóval találkoznak a felhasználók. Bár az Apple Top Chart szekció továbbra is érintetlen maradt, az itt található appok esetében továbbra is az ingyenes megjelölés szerepel.
Az Apple ígéretet tett arra, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordít a gyermekek védelmére, de azt is hozzátették, hogy számos dolgot tették már eddig is. A tavalyi év folyamán létrehoztak egy gyerekrészleget, melyben kifejezetten 13 évnél fiatalabb csemeték számára készült appok találhatók. Elmondásuk szerint az iOS8-ban még több újdonság lesz majd, mellyel tovább erősítik a védelmet.
Forrás: Techcrunch.com; Képek: imore.com, macrumors.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mától elérhető Windows Phone-on a Duolingo – magyar nyelven is
- Magyar fejlesztés az Appstore sikerlistán
- BCONSHOP-app: Testreszabott akciók, pont ott, pont akkor
- Mennyire használják az emberek az Apple Payt?
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- Új számlafizető alkalmazással amerikai versenyen döntős a Cellum
- Világosság és sötétség, avagy miről szól Steve Jobs emlékművének eltávolíttatása
- Mobilalkalmazás segíti a Sclerosis Multiplexben szenvedőket
- Itthon is terjed a „klikkelj és hozd el” vásárlás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.