Átkozmetikázott, felturbózott üzleti struktúrával újít az Invitel
Az Invitel a hazai sajtó képviseletének körében jelentette be idei évi újításait, melyek a vállalat struktúrájának egészét érintik. Nem kimondottan új struktúráról van szó, csupán az eddigi tapasztalatokhoz, az új irányokhoz szabják elképzeléseiket.
Több milliárd forintot invesztál a magyar piacba az Invitel. David Blunck, az Invitel vezérigazgatója a vállalat sajtórendezvényén beszélt arról, hogy hazánkban az új szolgáltatásokra és programokra, az ehhez szükséges fejlesztésekre nem kevés pénzt költenek majd az idei évben. Mint kiderült, nagyjából 30-40 millió euróra tehető ez az összeg.
A számokon túlmenően mindez tehát azt jelenti, hogy jelentős változások várhatók az Invitel háza táján. Tévészolgáltatás-, telekommunikációs és szélessávú internetfronton is jelentős átalakulások várhatók.
Az Invitel az elmúlt néhány évben jelentős ügyfélkörre tett szert, és reményeik szerint ez a szám a jövőben tovább gyarapodik majd. Elmondásuk szerint már 1,15 millió háztartásban jelen vannak szolgáltatásaikkal.
A telekommunikációs szektorban a vállalat pozitív cash flow-t tudhat magáénak – megduplázták árbevételüket a lakossági televíziós-, és az üzleti ICT-szolgáltatások értékesítése területén egyaránt –, azonban a számviteli eredmények negatív irányba mutatnak. Mindez annak köszönhető, hogy a múltbéli befektetések nem térülnek meg, valamint alacsony árakkal dolgoznak egy erős versenykörnyezetben. Mindez azt is alátámasztja, hogy az OECD adatai szerint is hazánkban nagyon alacsonyak az árak más régiókkal szemben. A harmadik tényező pedig a különféle kormányzati intézkedések és különadók, melyek szintén nem hatnak pozitívan a számviteli eredményekre.
David Blunck azt is kiemelte, hogy a konvergencia még számukra is kihívást jelentő tényező, hiszen a jelenben még több, különálló platformról beszélhetünk, és ezek közeledése, összeolvadása egy lassú folyamat része. Az Invitel célja a jövőt illetően egy All-IP platform kidolgozása, amelyben megszűnnének az éles határok, minden mindennel szinkronban, együtt működne: egy platform állna rendelkezésre minden eszközhöz.
Tervek az idei évre
Az Invitel idei nagy tervei között szerepel többek között a nagysebességű internet elterjesztése több városban és kistelepülésen, falvakban egyaránt. Céljuk, hogy 2015-ben több mint félmillió háztartásban elérhető legyen a nagysebességű internetszolgáltatás. A májusi új portfólió részeként új csatornák kerülnek a kínálatba, így már közel 150 csatorna áll majd a felhasználók rendelkezésére.
Továbbá az HBO Go és a FilmBox Live tartalmak is elérhetővé válnak az Invitel előfizetők számára, ez azt jelenti, hogy azok is hozzáférhetnek különféle multimédiás tartalmakhoz, akik ugyan Invitel ügyfelek, de nem rendelkeznek tévékészülékkel. Természetesen a televízió előfizetők számára is elérhető lesz ez a szolgáltatás.
Az Invitel most a FilmBox Live-ot ingyen kínálja ügyfeleinek három hónapig, ez alatt kipróbálhatják a szolgáltatást, és eldöntetik, a jövőben is szeretnének-e online filmeket nézni az Invitel szolgáltatásával.
Saját felmérésük szerint a lakosság jelentős része tévénéző, és egyes háztartásokban több készülék is található. Adataik szerint az Invitel ügyfelek 71%-ának két tévéje van otthonában, 40%-uk pedig HD tv-műsorokat néz. A felhasználók 57%-a nyilatkozott úgy, hogy a tévében látott receptek közül már legalább egyet elkészített.
Langsteiner Mariann, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az Invitelnél nem rekordokra törekszenek, hanem céljuk, hogy az ügyfeleknek a legjobb, leggazdagabb kínálatot biztosítsák. Ennek keretében valósul meg a szintén három hónapos próbaidőszakuk is, melynek keretében minden ügyfelük az összes csatornát (All-in) kipróbálhatja és élvezheti három hónapig. Mindez Mixer csomagjukra is kedvező hatással lehet, melynek révén a felhasználók a 30 rendelkezésre álló tv-csatornából ötöt saját maguk választhatnak ki.
A jövő…
Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója szerint a jövőben mindenki online lesz, és nem lesznek olyan eszközök, amelyek offline működnek majd. Az Invitel úgy véli, a biztonság egyre jobban felértékelődik majd az elkövetkezendő években, hiszen egyre kifinomultabb támadásokkal találkozhatnak a felhasználók. Céljuk, hogy minden eszközt IP-alapú platformra tereljenek, és a jövőben minden szinkronizálva legyen.
Maga az Invitel is kínál biztonsági megoldást ügyfelei számára. Hibrid felhő alapú biztonsági szolgáltatásukat saját adatközpontjaikra alapozva alkották meg. Különösen nagy hangsúlyt kapnak manapság az úgynevezett DDoS, vagyis a túlterheléses támadások, melyek jelenleg az egyik legkomolyabb fenyegetést jelentik az üzleti életben.
Korábban is kínáltak már hasonló megoldást, ám a mostani újítás révén 0-24 órán figyelést és automatizált rendszert tudnak garantálni a felhasználóknak, valamint egy olyan szoftvert, amely képes tanulni, kiszűrni minden fontos helyzetet. A megoldáshoz külön csapatot állítottak fel, külön és gépeket is üzembe helyeztek, amelyek képesek szűrni, minden ilyen jellegű fenyegetést.
Az Invitel vállalati üzletága a jövőben három pillérre fókuszál majd: az IP-centrikus szolgáltatásokra, a felhőalapú infokommunikációs megoldásokra, valamint a digitális, internetes platformon egységesített kommunikációs csatornákra és funkciókra.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális média az AXN-nél
- Új sorozatok és férfiaknak szóló műsorcsomag a Telenor MyTV-n
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- UPC: ismét elérhető a szolgáltatás
- Magyarországon a Samsung Tizen alapú SUHD TV-je
- Az UR3 könnyűsúlyú robot a Hungexpón debütál
- Egyre több ügyfele van az Invitel biztosítási szolgáltatásának
- Az okos vércukormérők korszaka elkezdődött
- A UPC DTH négy országban teszi elérhetővé a Fine Living és a Food Network csatornát
- A Google bemutatta az Android Payt
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.