5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban

Laszlo Horvath, 2015. május 26. 08:19

Minden évben a technológia folytonosan megújuló központjába, a Szilícium-völgybe érkeznek a digitális technológia diákjai, nemzetközi gurui. A cél a tanulás, nagyon erős előadói mezőny tágítja a fejeket, a nagyágyuktól (Baidu, Google) a startupokig. Beszámoló Horváth Lászlótól.

Nekem a személyes hobbim a startup brand nevek (és a begyűjtött pólók) figyelemmel kísérése, hiszen jópárukat heteken belül lenyelik az óriáscégek, akik "fényes, csillogó tárgyakat" keresnek megvételre. Erről beszélt nekem Jake Steinman, az E-Tourism kiállítássorozat tulaja, aki az itt megtalálható, a háromdimenziós filmfejlesztőktől a klasszikus ad networkokig nagynak számít a reklámiparban.
 
 
Mert ez is az oka annak hogy az évi 87 milliard dollárt startupokba fektető (hasonlítsuk ezt az EU 7 milliárd dollár éves startupos büdzséjéhez) környékre zarándokolnak a szerencsevadász vállalkozók. Kínából, Izraelből a legtöbben, néhányan más európai országokból is (Hollandiából és Németországból.) És akik többször megjelennek, és bemutatták, hogy mire képesek egy év alatt, azokra még nagyobb az étvágy.
 
Emellett persze adnak/vesznek projekteket, megtanuljuk egymás ajánlatait, termékeit, ötleteit, hogy a klienseket jobban tudjuk kiszolgálni.
 
Erős trend a globális mobil reklámforgalom, annak minden hype-jával és a biztonságukat féltő brandek paranoiájával. Nekem mindig gyanús, amikor a szakma – amire valljuk be szerényen, az összes reklámbüdzsé még mindig kis százalékát költik csak – probálja az eredményeit feltupírozni és túlragozni az analitikáját az eladások növekedésének. Mert még mindig a TV a nagyágyú, követik azt a keresőmotorok tömeges felhasználói, ahol a két nagy hal a Google (66% az Egyesült Államokban), illetve Baidu (87% Kínában.)
 
Akkor néhány kedvenc, sorjában – a 300 kiállító közül ezekhez volt a legtöbb szerencsém, bocsánat a többi kétszáz versenytársuknak...
 
 
 
Bemutatja a résztvevők névtelen szavazatai alapján egy egyszerű monitoron, mennyire jól működnek a reklámcsatornak, egymással versenyeztetve és a méretüket is figyelembe véve. Nagyon elegáns, okos, crowdsourced megoldás, és az "igazi, őszinte véleményt" reflektálja, nem pedig a számokat, amiket a salesek akarnak éppen bemutatni.
  
Private Internet Access
 
Akinek teljes anonimitásra van szüksége, íme egy szolgáltatás: a londontrustmedia.com segítségével szellemként szörfölhet, emailezhet bárki.
 
Vertoz
 
Azoknak, akiket nem érdekel a privacy, hanem olcsóbban szeretnének jobb termékeket kapni: ez az intelligens network ajánl retargeting, programmatic lehetőségeket, hatékony konverzióval.
 
Aerospike
 
Startupoknak is elérhető áron, kövér adatbázisokat lefogyasztva rugalmas, dinamikus kicsikre, akik gyorsan tudják kiszolgálni az adatelemzők igényeit  okos, izgalmas csapat.
 
Hostwinds
 
Igazi gyöngyszem, olyan hosting cég, akik felveszik a telefont, és visszaadják a pénzedet, ha nem felel meg a minőségük.  
 
 
Bárki, akinek kedve szottyan öt perc alatt reklámot csinálni, avagy van neki valamekkora forgalma: ezek a hölgyek/fiúk fizetnek érte.  
Ugyanennek a "dating traffic" változata a digitalperformance.de, akik azt ígérik, hogy jobban tudják az érdeklődő hölgyeket és fiúkat összehozni – több szinten, nemcsak az ágybabújásra koncentrálva, hanem könnyedebb módon, beszélgetésre, egy pohár borra társat keresőknek is adnak terepet.  
 
Reguel4
 
Ezek a designerek arra szakosodtak, hogy mindig friss, új bannercsíkok fussanak, minden szinten, minden csatornán – állandóan új vizuális üzenettel.
 
Cogensia
 
Ők arról szólnak, hogy legyen értelme az adatok/byte-ok milliárdjainak: abban segítenek, hogy a piacot megértse az egyszerű reklámozó. A Terradata a versenytársuk, ők is okos újítással léptek elő: individualizált üzenetek szólnak a reklámozók által targetált közönségnek – az adathalmazra építve.
 
Trustpilot
 
Személyesen nekem szóló ez az igazi gyöngyszem: a Yelp ellenszere (mert azt manipulálják, beleértve a nem éppen skrupulusságáról híres sales force-át a Yelpnek.) Integritás, felhasználóbarátság a Trustpilot módszere.
 
Cake
 
Akik affiliate marketingben gondolkodnak, több providerrel is dolgozhatnak, akik turn key megoldásokat árulnak: a Cake a kedvencem, mert például fraud preventiont is nyújtanak (amihez külön szolgálatot is találhatna, ha valaki biztosra akar menni a mobil körüli vadnyugati terepen: az Ethoca erre szakosodott.)
 
Meritus
 
A pénz beszél: Meritus "one stop shopping" megoldásokat kínál kicsi és nagy felhasználóknak egyaránt, világszerte.
 
YourAppi
 
Amire óriási az igény (és többen is koncentrálnak erre): mobil downloadok szervezése a célcsoportnak anélkül, hogy ezért fizetnének azoknak, akik letöltenek (incentivamentes).  
 
Dashbid
 
Aki videoreklámozással kíván foglalkozni, íme a megoldás: tradícionális- és OTT csatornák, analízissel, gyorsan felepített optimalizálásra kész dashboarddal.
 
Earshot
 
Geo-fencing, különösen turizmus- és kiskereskedelmi megoldás, a chicagói startup cég már olyan nagy nevekkel dolgozik, mint a Spotify.
 
Clickdealer
 
Végül (de nem utolsósorban persze): aki forgalmat ad, vesz, maximalizálni akarja a yieldet azoknak, akiknek a holland cég segítő kezet nyújt.
 
Ez valóban csak ízelítő abból, hogy mi zajlik az iparunkban: nagy tempójú újítások, eladó ötletek és cégek, ahogy felkészülünk arra, hogy még inkább mainstream legyen a digitális reklám, és még nagyobb falatot kapjon a reklámtortából. Nem véletlen, hogy a "Let us make a big impact" volt a mottója a nagyon sűrű két napnak: még többet, még precízebben, meg gyorsabban fog termelni a digitális marketingipar 2015-ben. Figyeljük az AdTechen beharangozott cégeket, mert nemsokára lehet majd olvasni róluk, ahogy a nagyok kiszimatolják a kiállításon a résztvevőket. Úgy lesz belőlük akvizíciós hír.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is. 

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.

2024. szeptember 13. 17:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59