Árbotrány az Amazon.com-on
Az Amazon.com tagadta azokat a vádakat, melyek szerint a váltakozó árakat a felhasználókról gyűjtött adatbázisban szereplő információk alapján számították volna ki.
Az adatok között szerepelhet a vásárló címe, és hogy mit és mennyiért vásárolt az Amazon.com kikötőn.
"Soha nem kísérleteztünk, és nem is fogunk kísérletezni olyan árrendszerrel, mely a vásárlóinkról összegyűjtött demográfiai adatokat veszi alapul." - nyilatkozta Jeff Bezos, alapító.
Az úgynevezett "dinamikus árrendszer" lényege, hogy egy termék árát az adott vásárló bevételei, vásárlási szokásai alapján állapítják meg. Ehhez hasonló stratégiával dolgoznak az áruházláncok, hiszen a gazdagabb területen fekvő bevásárlóközpontjaikban sokkal magasabb árrést alkalmaznak, mint a szegényebb részeken található kisboltokban.
Az Amazon.com 6896 vásárlónak átlagosan 3 dollárnyi összeget térített vissza.
Kapcsolódó cikkek
- Coworld termékek már Magyarországon is
- Ăj kommunikĂĄciĂłs igazgatĂł a SynergonnĂĄl
- Sony Ericsson: kilenc Ăşj mobilkĂŠszĂźlĂŠk
- Ăj marketing munkatĂĄrs a SakkomnĂĄl
- Ăj ĂŠrtĂŠkesĂtĂŠsi vezetĹ a T-Online MagyarorszĂĄgnĂĄl
- Dell vissza akar vergĹdni cĂŠgĂŠvel a csĂşcsra
- LengyelorszĂĄgi LCD-Ăźzemet vĂĄsĂĄrol a TPV Technology
- MegĹrizte vezetĹ szerepĂŠt a T-Mobile
- TovĂĄbbra is eredmĂŠnyes az IFS stratĂŠgiĂĄja
- Motorola - az idĂŠn kissĂŠ nĹhet mobiltelefon piac