Így instázunk mi
Az első Magyar Instagram Körkép eredményei
Miközben a szelfi az egyik legidegesítőbb fotótéma, a többség mégis szívesen készít önarcképet, bárki számára elérhetővé tesszük az Instagram-profilunkat, és inkább nézegetünk, mintsem tartalmat töltünk fel – derült ki a Crane közösségi megkérdezéséből, amely hazánkban elsőként mérte fel a magyarok Instagram-használati szokásait. A népszerű fotómegosztó alkalmazás hazai celebtrónjáért túlnyomó részt hölgyek versengenek, míg a márkáknál a divaté a főszerep.
Eltérő generációs ízlések
A felhasználók által készített népszerű tartalmak között korosztályos eltérések figyelhetők meg: míg a tinédzserek leggyakrabban szelfiket és a barátaikkal közös képeket töltenek fel, addig a 20 évesnél idősebbeket a város- és természetfotózás köti le, a 36 éven felülieket pedig a videós tartalmak foglalkoztatják. A legkevésbé izgalmas témák körébe került a legfiatalabbak esetében az – egyébként jellemzően kedvelt – ételfotózás, míg a nőknél a mémek és vicces képek, a férfiaknál a divattal kapcsolatos képek fulladnak érdektelenségbe. Ennél is bosszantóbbak a 26-35 évesek számára a gyermekfotók, a férfiaknál a reklámok, a nőknél pedig a szelfik – persze csak a másokéi, miután a válaszadók közel 70 százaléka szokott legalább alkalmanként önarcképet készíteni. „A szelfi mára külön műfajjá nőtte ki magát, így hashtag formájában már alig találkozunk vele. Ezekhez a képekhez inkább olyan hangulatfestő szavakat társítunk, mint a #love, #friend, #happy” – tette hozzá Boroznaki Gergő.
Nem rejtegetjük mindennapjainkat
A közösségi oldalakhoz hasonlóan az Instagramon is beállíthatják a felhasználók, hogy profiljuk nyilvános vagy privát legyen. „A válaszadóink háromnegyedének fotóit bárki megnézheti, csak egyötödük válogatja meg, kiket enged szűkebb követői körébe. Ugyanennyien vannak, akik soha nem használnak hashtageket, pedig azokkal a többség éppen azt kívánja elérni, hogy minél több követője legyen, akár a világ minden tájáról” – árnyalja a képet Boroznaki Gergő. A nemzetköziséget jól mutatja, hogy a leggyakrabban használt hashtagek közül csupán minden tizedik magyar nyelvű – a legnépszerűbb ezek közül a Magyar Instagram Közösség hashtagjei, a #mik és az #ikozosseg, illetve a #budapest.
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- A közösségi média hálójában
- Több mint nyolcezer fotó érkezett az LG Instagram pályázatára
- A Google megvette az Odysee alkalmazást
- Leállt a Facebook és az Instagram
- A kitartásról üzent Instagram oldalán a brit graffitiművész a francia támadás után
- 35-ször értékesebb az Instagram, mint amennyit a Facebook fizetett érte
- Új képszűrőkkel frissült az Instagram
- A tíz legnépszerűbb hely az Instagramon
- Megelőzte az Instagram a Twittert
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.