Dizájner tervezte újra a Facebook női és férfi alakját
Caitlin Winner, dizájner újraalkotta a Facebookon megjelenő női és férfi figurát. Úgy vélte, komoly aggályokat vetnek fel az eredeti alakok.
Lehet, hogy sokaknak fel sem tűnne, pedig haamrosan módosulnak a már jól ismert Facebook nemeket ábrázoló ikonjai. Nemrég a logót dizájnolták át – ezt biztos, többen észrevették. Most pedig az oldalon megjelenő női és férfi alakok alakulnak át.
Caitlin Winner, dizájner formázta újra a figurákat. Az első dolog, amit átalakított, a női ikon válla volt, amely robosztus formájával túlságosan férfias jegyeket tükrözött. Ráadásul a kép bal oldalán nem is volt rendes válla az alaknak, ugyanis a férfi ikon eltakarta azt.
A váll „rendbetétele” után sem állt meg a munka. A Darth Vadert idéző gallért is kiiktatta, majd próbálta nőiesebbé formálni a figurát. Íme a folyamat és a végeredmény:
A férfi formával szintúgy nem volt megelégedve. Egy újtípusú férfialakot alkotott meg, melynél a női formához hasonlóan kiiktatta a gallért. Elmondása szerint, az ismerősnek jelölés ikonnál is – legyen szó nőről vagy férfiról – ez az ábra jelenik meg, és túlságosan férfias jegyeket tükröz.
A két formát végül azonos méretűre formálta, majd végül úgy döntött, a férfi forma helyett a női alakot helyezi előtérbe, ezzel az egyenlőtlenséget fordított irányba mozdítva el.
Bár a változásokat még nem vezette be a Facebook, várhatóan hamarosan ez is megtörténik majd.
Forrás: Medium.com
Kapcsolódó cikkek
- A gyerekmunka ellen is küzd az üzleti élet facebookja
- Új logót kap a Facebook
- Egyszerűen megvédhetjük Facebook fiókunkat
- Kérdésekkel bombázták a Facebook-vezért
- A Facebook új alkalmazása az energiahatékonyság szolgálatában
- Új algoritmussal újít a Facebook
- Korlátlanul facbookozhatnak a Telenor kártyás ügyfelei
- Újraértelmezi a személyre szabott reklámokat az IBM és a Facebook
- PGD tikosítással védhetjük Facebook-fiókunkat
- Animált GIF-ek segítségével fejezhetjük ki hangulatainkat a Facebookon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.