64 áldozata van az internetes csalónak
A rendőrség már nyomozott N. Tamás ellen, amikor 2014-ben újabb feljelentés érkezett: egy férfi interneten hirdetett számítógépet vásárolt, elutalta a pénzt, de a gép nem érkezett meg, a hirdető pedig elérhetetlenné vált.
A rendőrök eljutottak N. Tamáshoz, aki egy budapesti barátjának a lakásában bujkált. Kiderült, hogy nem csak számítógépet, hanem telefonokat, játékkonzolokat és laptopokat is hirdetett, úgy hogy ezekkel nem rendelkezett. A férfi hajléktalanok nevére kötött folyószámla-szerződéseket, az ő nevükben kért bankkártyát, és ezekre a számlákra érkezett a rengeteg pénz.
A férfi végül szabadlábon védekezhetett, de tovább folytatta a csalásokat. A rendőrök 2015 telén megint elfogták, ekkorra már 64 embert csapott be. Kiderült, hogy aukciós weboldalakon jó minősítéssel rendelkező eladók e-mail fiókjait is feltörte, összesen 24-szer. Az ő nevükben levelezett, hogy így megbízható partner benyomását keltse - írta a police.hu.
A rendőrség a napokban fejezte be a nyomozást, és átadta az ügyet az ügyészségnek.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes sorozatcsalások miatt emelt vádat a ceglédi ügyészség
- Szélhámosok küldenek SMS-t az adóhatóság nevében
- Mobiltelefonos csalássorozatra figyelmeztet a bankszövetség
- A Volkswagen csaló szoftverrel manipulált
- Jelentősen nőtt a netes vásárlásokhoz kapcsolódó csalások száma
- Az online vevők fele nem kapja vissza a pénzét
- Internetes csalással több százezret kerestek
- Óv az okostelefonok kódolásától az FBI
- Törvény bünteti a bosszúvideók terjesztését
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.