Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon
A gyártók rangsorának átrendeződése közepette nőttek tavaly az okostelefon-eladások Kínában - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves okostelefon-piaci jelentéséből.
A tavalyi negyedik negyedévben 117,3 millió okostelefont értékesítettek Kínában, 7,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly összesen 434,1 millió darabot adtak el, 2,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A legnépszerűbb márkák rangsora átrendeződött az év folyamán, az éves eladási ranglistát vezető Xiaomi a negyedik negyedévben a harmadik helyre csúszott vissza, a vezetést az éves ranglistán második Huawei vette át, míg az éves forgalomban harmadik Apple a második helyet szerezte meg. A 2013-as év vezető hármasa, a Samsung, Lenovo és a Coolpad teljesen eltűnt a 2015-ös ranglistáról.
A negyedik negyedévben a Huawei 17,9 millió okostelefont értékesített Kínában, 50,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 15,2 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 10,9 százalékról. A Huwei 2015-ös piaci részesedése 14,5 százalék lett 62,9 millió, az előző évinél 53,0 százalékkal több készülék eladásával.
Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 17,1 millió okostelefont értékesített Kínában, 16,8 százalékkal többet, mint 2014 negyedik negyedévében. Piaci részesedése 14,6 százalékra nőtt 13,5 százalékról. Az Apple tavaly 13,4 százalékos piaci részesedést szerzett Kínában a 2014-es 8,8 százalék után 56,0 százalékkal több, 58,4 millió iPhone eladásával.
A Xiaomi 16,9 millió okostelefont értékesített, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 14,4 százalékra emelkedett 13,5 százalékról. A Xiaomi 2015-ös piaci részesedése 15,0 százalék volt az egy évvel korábbi 12,4 százalék után. Tavaly a 2014-esnél 23,2 százalékkal több, 64,9 millió okostelefont értékesített a Xiaomi.
A prémium kategóriás készülékek értékesítésében a Huawei mutatta fel a legnagyobb előrelépést tavaly Kínában, hiszen készülékeinek átlagos eladási ára (ASP) 20,9 százalékkal 213 dollárra emelkedett, miközben az egész évben piacvezető Xiaominál az ASP 7,6 százalékkal 141 dollárra csökkent. Az ASP az összes többi kínai gyártónál is csökkent tavaly. A legmagasabb átlagáron az Apple értékesítette készülékeit, 718 dolláron, 15,7 százalékkal drágábban az előző évinél.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG az MWC-n mutatja be az új, X sorozatú okostelefonokat
- Megérkezett az LG Zero okostelefon
- A Vodafone ügyfelei a legelégedettebbek
- A honor 5X stílusos, mégis megfizethető
- Profi videókamera az LG legújabb okostelefonja
- Okostelefon az idei slágerajándék
- Okostelefonra cseréltük a CD-lejátszót
- Javulást hozott az iskolai eredményekben az okostelefon tiltása Angliában
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.