Összeroppant a svéd Passagen
Több mint 66 000 honlap, e-posta, chat és a tagok külön oldalai elérhetetlenek voltak. A törés minimum 15 óráig tartott. A Passagen anyavállalata, a Scandinavia Online (SOL) jelentése szerint komoly hiba okozta a törést. E-maileket nem lehetett olvasni, a netkonferenciák megoldhatatlanokká váltak, mondja Asa Eklund, a SOL sajtófelelőse. Előfordult már ezelőtt is kisebb üzemzavar, de soha ekkora mértékben, hogy senki nem volt elérhető a Passagenon. Valószínűleg egy hálózati probléma okozta az összeomlást.
A Passagen Észak-Európa legnagyobb netportálja 1,7 millió látogatóval havonta. A vállalat technikusainak sikerült megindítaniuk a Passagent vasárnap délután. Hogy tulajdonképpen meddig is volt üzemzavar, nem tudni pontosan, mert a SOL szerint 15 óra hosszat tartott a zavar, míg egyes tagok állítják, hogy már péntek óta nem tudtak a leveleikhez jutni.
Sok nagynevű vállalat reklámja látható a Passagen első oldalán, mint pédául Telia, Nordbanken, Nokia. A Passagent 1996-ban alapította a svéd telefonvállalat, a Telia, ez év elején azonban eladták a SOL-nak. Ekkor összekapcsolták a norvég, dán és finn leányvállalatokkal, melyeknek szintén a SOL a tulajdonosa. A SOL jelenlegi tulajdonosai a norvég Schibsted, a Telenor és a svéd Telia. 240 alkalmazottja van a vállalatnak, 100 Svédországban, 60 Dániában, 20 Finnországban és 60 Norvégiában. A vállalatot jegyzik a stockholmi és az oslói tőzsdén is.
Kapcsolódó cikkek
- Szerverbérlet a SunShop.hu online áruházon keresztül
- Telenor: 42,4 százalékkal nőtt a profit
- RSS az NHH honlapján: Automatikusan láthatóak az újdonságok
- Anonim keresések az Ask.com-mal
- Két év után automatikusan kitörlődnek a Google sütik
- Sun-nal gyorsul a Vatera.hu
- Ericsson: IMS-szerződés a svédországi Telenorral
- Megújult a Prim.hu hírlevél!
- Kínai rakétahordozó tengeralattjáró a Google Earth-ön
- Új szolgáltatások HR szakembereknek és álláskeresőknek