A Telenor segítségével virtuális valóságba invitál az UNICEF
Az UNICEF a gyermekbénulás leküzdésében eddig 99%-os eredményt ért el, a fennmaradó 1% eléréséhez a most induló karácsonyi adománygyűjtő kampányában a VR technológiát veti be. December 13. és 23. között Budapesten az Allee bevásárlóközpontban a világ vezető gyermekvédelmi szervezetének kitelepülésén egy különleges virtuális utazáson a világhírű színész, Ewan McGregor kíséri kalandra az érdeklődőket.
A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) technológia idén februárban, a Mobile World Congress kiállításon robbant hatalmasat. Számos készülékgyártó, szoftverfejlesztő cég és startup rukkolt elő új megoldásokkal, ami előrevetítette, hogy a technológia hamarosan gyors terjedésnek indul. A Telenor már áprilisban a Hipersuli digitális oktatási programjának osztályaiban tesztelte a VR oktatási célú alkalmazását, majd az UNICEF gyermekjogokkal foglalkozó Ébresztő-Óra foglalkozásain készített 360 fokos gömbpanoráma felvételt, amelyet szintén VR sisakban megtekintve úgy érezheti a néző, hogy személyesen is ott ül az előadáson. Most az UNICEF karácsonyi kampányában a világhírű színész, Ewan McGregor főszereplésével kapott fontos szerepet az innovatív megoldás.
A VR technológia lebontja a határokat
Az UNICEF karácsony idején a VR-t választotta, hogy innovatív módon mutassa be munkáját, működését, eredményeit. Ewan McGregor és egy kilenc éves kenyai kisfiú, Job szereplésével készült videót a Gyermekbénulás Világnapjára jelentette meg az UNICEF. A videó üzenete arra a történelmi pillanatra hívja fel a figyelmet, hogy 99%-ban már sikerült megállítani ezt a fertőző járványt, most pedig az utolsó 1% eléréséhez kér támogatást a szervezet. A videó Kenyában készült és a világ minden táján levetítik.
„Az UNICEF komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a leginnovatívabb technológiák segítségével mutassa be életmentő munkáját. A VR egy nagyon jó megoldás az emberek érzékenyítésére, és bár virtuális technológiának hívjuk, a valóságot mutatjuk meg az érdeklődőknek. Külön köszönjük a Telenornak, hogy az Ébresztő Óra támogatása mellett technológiai kérdésekben is számíthatunk a segítségükre.” – mondta el Danks Emese, az UNICEF Magyar Bizottság ügyvezetője.
Az UNICEF karácsonyi adománygyűjtő kampányának keretében látható „VR kiállítás” 2016. december 13. és 23. között tekinthető meg az Allee Bevásárlóközpontban, az emeleti Costa Coffee előtti területen.
Kapcsolódó cikkek
- Pénzbeli adományozás a Telenor ADDODA okostelefon alkalmazással
- Új szövetségbe tömörülnek a VR-ipar vezető szereplői
- Közel 400 hátrányos helyzetű gyermeket ajándékozott meg Miskolcon a Vodafone és a Nemzeti Színház közös Mikulása
- Ericsson: A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben
- Jótékonysági sütivásár a Fenntarthatósági Médiaklub és a Telekom összefogásában az Önkéntesség Világnapján
- Jótékony taxi? Igen, létezik!
- Egy Cipősdoboznyi meglepetés karácsonyra
- 89.5 Music FM Jótündér a rászorulókért
- A Sziget és Telenor mutatta be az első hazai Viber-matricacsomagokat
- Lehull a lepel a Telenor karácsonyi ajánlatairól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.