Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
A UPS a közeljövőben olyan képzést indít, melynek során sofőrjeit virtuális valóság (VR) headset segítségével tanítja meg az úton előforduló veszélyhelyzetek észlelésére és azonosítására. A technológia valósághűen szimulálja a forgalomban való vezetés élményét, így téve még befogadhatóbbá a képzési anyagot.
A cég szeptemberben indítja el VR tréningjét kilenc amerikai UPS Integrad képzési központjában. A VR technológia sofőroktatás során történő felhasználása a UPS azon törekvését tükrözi, hogy a legújabb és legjobb műszaki megoldásokat felhasználva védje meg úton lévő alkalmazottait és a közösségeket, amiket azok kiszolgálnak.
A UPS IT szakértői dolgozták ki azokat az oktatási modulokat, melyeket a felhasználók a HTC Vive VR headseteken látnak és hallanak. Az oktatásban résztvevőknek hangosan kell az úton fellelhető esetleges kockázatokat, a gyalogosokat, a parkoló autókat és a szembejövő forgalmat azonosítaniuk. A headseten észlelhető 360 fokos látvány a legapróbb részletekig valósághű.
“A virtuális valóság óriási technológiai lehetőség a biztonsági képzés terén,” - mondta el Juan Perez, a UPS technológiai vezetője. “A VR olyan valóságosnak tűnő utcaképet teremt, mely még a legfiatalabb sofőrjeinket is lenyűgözi, akik pedig számítógépes játékokban már találkozhattak a technológiával.”
A VR modulok a UPS Integrad központokban eddig alkalmazott érintőképernyős eszközöket váltják az útbiztonsági képzés terén. A VR tréninget egyelőre csak a UPS kisteherautók sofőrjeinek oktatásában alkalmazza a cég, de vizsgálják a VR vagy akár a kiterjesztett valóság (AR) felhasználását a kamionok vezetőinek és egyéb alkalmazottak képzésében is.
A UPS jelenleg nyolc Integrad létesítményt üzemeltet az Egyesült Államokban és kettőt Európában. A cég az USA-ban az idén nyitja meg a következő, kilencedik központját.
A UPS Integrad központok gyakorlatias módon tanítják meg a kézbesítő járművek vezetését és a kézbesítés folyamatát a sofőröknek. A képzésben résztvevők egyebek mellett egy modellezett városban vezetnek egy valódi UPS kisteherautót szimulált utcákkal, kézbesítési pontokkal és kézbesítési címekkel.
A UPS Integrad és a létesítményekben alkalmazott legújabb technológiák a cég vállalati biztonságtechnikai kultúráját támogatják. A UPS Circle of Honor elnevezésű elit csoportja – melynek tagjai legalább 25 éve balesetmentesen vezettek (ti. elkerülhető balesetek nélkül) – jelenleg több mint 9.000 tagot számlál.
Az első Integrad központ 2007-ben nyitotta meg kapuit a Maryland állambeli Landover városában. A központokban végzett képzés minden esetben egy még intenzívebb, valódi közúti tréninget előz meg. 2007 óta közel 9.000 sofőr kapott Integrad oktatást.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális valóság funkcióval felszerelt rendszer tesztelésébe kezd az Air France
- Az ABB elektromos gyorstöltő állomást szállít a Lidl számára
- A HP új portfóliója forradalmasítja a VR piacot
- Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét
- Gazdagabb interaktív kínálattal nyit meg a Gateway To Space űrkiállítás
- AI-jaj, ez itt és most a robotok őskora!
- Csúcskategóriás Mio autós eszközök hölgyeknek is
- Fidelity: Mit kezd a biztosítási piac az önvezető autókkal?
- Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz
- A Continental útviszony felismerő rendszerrel növeli a közlekedés biztonságát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.