Változnak az adatkezelési beállítások a Facebookon
Annak érdekében, hogy az emberek jobban megértsék a Facebook működését, és eldönthessék, hogy milyen adataikat kivel kívánják megosztani, a vállalat átalakította a közösségi oldal adatvédelmi beállításait tartalmazó felületét, amelynek használata sokkal egyszerűbbé vált. Az oldal felhasználói az új fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbben le tudják tölteni a saját maguk által megosztott tartalmakat is.
A múlt héten Mark Zuckerberg, a Facebook elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat milyen lépéseket tesz annak érdekében, hogy még jobban megvédje felhasználóinak adatait. A Facebook-platformmal kapcsolatos visszaélések kiszűrésével, a vállalat irányelveinek betartatásával, valamint az alkalmazások hozzáféréseinek egyszerűbb visszavonhatóvá tételével segíti a Facebook a felhasználókat az elkövetkezendő hetekben, hogy megvédhessék adataikat.
A felhasználói visszajelzések alapján a Facebook korábbi adatvédelmi és egyéb beállításait nagyon nehéz volt megtalálni a közösségi oldalon. Most a Facebook teljesen átalakította az adatvédelmi beállításokat: a mobil eszközökön használatos felületen a Beállítások menüt teljes egészében áttervezték, hogy a fontos beállításokat a felhasználók könnyebben megtalálhassák. Ahelyett, hogy közel húsz különböző menüpontban érnék el a beállítási opciókat, ezek most már egyetlen közös helyről, egyszerűen hozzáférhetők.
A régi és a megújult beállítási felület a Facebook mobilos felületén
A Facebook mobilos felületén egy új, Privacy Shortcuts* elnevezésű menüpont jelenik meg, amelyben a felhasználók néhány mozdulattal beállíthatják adataik hozzáférhetőségét, illetve pontos magyarázatot kaphatnak az adatvédelmi beállításokról. Az új felület sokkal áttekinthetőbb, vizuálisabb és könnyeben megtalálható.
Ebben a menüben a felhasználók:
- Biztonságosabbá tehetik fiókjaikat: további védelmi rétegek, például a kétfaktoros hitelesítés aktiválásával védhetik fiókjukat. Ha ez a funkció be van kapcsolva, és egy idegen megkísérel belépni egy felhasználó fiókjába egy idegen eszközről, a fiók valódi tulajdonosa értesítést kap erről, amelyben megerősítheti, hogy ő maga próbál-e bejelentkezni.
- Kontrollálhatják személyes adataik felhasználását: a felhasználók áttekinthetik a már megosztott tartalmaikat, és törölhetik ezeket, ha szeretnék. Az áttekinthető tartalmak közt megtalálhatók a saját posztjaik, de mások bejegyezései, amelyekre ők reagáltak, és például az ismerősnek jelöléseik, valamint a facebookos keresési előzmények is.
- Beállíthatják, hogy ki láthatja a posztjaikat és a profiljukon elérhető adatokat: a Facebookon megosztott adatok a felhasználók tulajdonát képezik, és a felhasználók beállíthatják, hogy ki láthatja a bejegyzéseiket, és ki férhet hozzá az adatlapjaikon lévő információkhoz.
Bár a Facebooknak van egy irányelve arról, hogy milyen módon gyűjti és használja fel a felhasználók adatait, hasznosabb, ha a felhasználók maguk tekintik át és kezelik a saját maguk által megosztott információkat. Egyes felhasználók például törölnének korábban megosztott posztokat, mások pedig csupán arra kíváncsiak, hogy a közösségi oldal milyen adatokat őriz róluk.
Annak érdekében, hogy az emberek biztonságosan tudják kezelni az általuk megosztott adatokat és informácikat, például posztjaikat, mások bejegyzéseire adott reakcióikat, kommentjeiket, vagy a keresési előzményeiket, a Facebook bevezeti az Access Your Information* nevű funkciót.
Az új funkció biztonságos lehetőséget kínál arra, hogy a Facebook felhasználói letöltsenek egy másolatot az oldalon tárolt adatokról, és azokat akár egy másik szolgáltatásba mozgassák át. Letölthetők például a Facebookra feltöltött fotók, az ismerősök listája, a posztok, és egyéb adatok.
A Facebook a most bejelentett újítások kidolgozása során szabályozókkal, törvényhozókkal és adatvédelmi szakértőkkel működött együtt. A vállalat felelőssége, hogy elmagyarázza a felhasználóknak, hogyan gyűjtött össze adataikat, és mindezt közérthető nyelvezettel tegye. Az elkövetkező hetekben a Facebook javasolni fogja felhasználási feltételeinek frissítését oly módon, hogy az tartalmazza az emberekkel szembeni kötelezettségvállalásait is.
A vállalat frissíteni fogja adatkezelési irányelveit is annak érdekében, hogy pontosabban határozza meg, milyen adatokat gyűjt a felhasználókról, és azokat hogyan használja fel. Ezek a módosítások azonban kivétel nélkül az átláthatóságról szólnak, nem pedig arról, hogy a cég további jogosítványokat szerezzen a felhasználói adatok gyűjtésére, használatára vagy -megosztására.
____________
* A magyar fordítás később lesz elérhető
Kapcsolódó cikkek
- Otthonvédelem online
- Biztonságtudatosság a kibertérben is: a müncheni merénylet tanulságai
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- Boldogabb az élet Facebook nélkül
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- 24 óra alatt egymilliárdan használták a Facebookot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.