Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
Magyarországon egyedülálló módon tanmenet szerint programoznak beszélő, szájharmonikázó, építő robotokat a Funside School épp csak iskoláskorú tanulói.
A világ legkedveltebb építőjátékából összeszerelhető robotokat is programozhatnak a Funside School tanulói, hiszen a délutáni iskola alapítói, Kittka Eszter és Kittka András, valamint az informatikai divízió szakmai vezetője, Paksi László saját, csapatmunkán alapuló tanmenetet fejlesztettek az otthoni használatra készült LEGO Boost robotprogramozó szetthez.
5 modell egyben
A dán játékgyártó legújabb, építhető és programozható készlete 843 alkatrészt, egy központi és egy interaktív motort, valamint szín- és távolságérzékelő szenzort tartalmaz. Az elemek bárhogyan összeépíthetők és szinte bármire utasíthatók. Ez a LEGO tabletre letölthető programozói felületén lehetséges, amely lépésről lépésre, egyre bonyolultabban járható úton kalauzolja a robotprogramozó gyermekeket. Az út során 5 különböző modell építhető meg, amelyeknek mind különböző képességeik vannak: Vernie, a beszélő robot, Frankie, a szájharmonikázó cica, az Automatikus építő, a Többeszközös Rover 4 és a Gitár4000 nevüknek megfelelő dolgokra képesek. A szakmai vezető, Paksi László szerint eddig a legutóbbi volt a tanulók kedvence.
„A programozható gitár volt eddig vitán felül a favorit, ám hamarosan elérkezünk ahhoz, hogy a gyerekek a maguk alkotta modellt már saját parancsaikkal vezérlik. Ez a célja az általunk fejlesztett tanmenetnek: a LEGO oktatófolyamatához olyan játékos feladatokat adunk hozzá, amelyeket csak csapatban lehet megoldani – és csak a logikus gondolkodás vezet sikerre. Gondosan strukturált problémákon keresztül ösztönözzük őket arra, hogy a tanultakat felhasználva maguk találjanak rá megoldási lehetőségekre, ami egyébként az egyik legjobb módja annak, hogy megismerjék az eszköz működését.”
Mindez azt is szolgálja, hogy a gyerekek a Funside-módszernek megfelelően ne csak a konkrét tantárgyat, hanem a 21. században elengedhetetlen probléma-megoldási, együttműködési készségeket is elsajátítsák. A délutáni iskola első évében 48-an, korábbi informatikai táborokban évente mintegy 80-an választották az élményalapú robotikát. 2018-as táboraikban már százötvennél több gyermek tanul majd robotprogramozást.
Híd a WeDo és a Mindstorms között
A LEGO Boost robotprogramozó készlet a robotika alapjaival megismertető LEGO WeDo, és a haladóknak szánt LEGO Mindstorms után a harmadik, egyben a két véglet között átmenetet képező termék. Utóbbi két készletnek saját Funside tábort szenteltek, míg a LEGO Boost délutáni iskola robotika-tanmenetéhez ad csak náluk megtalálható többletet. Az informatikai szakmai vezető, Paksi László szerint nagy szükség volt már egy ilyen, áthidaló eszközre.
„A fix mozgásokhoz rendelt blokkoktól nem egyszerű eljutni a komplex mozgásokon keresztül megoldott problémákig. Ijesztő is lehet ez egyik pillanatról a másikra, ami akár egy lelkes gyermek ambícióit olthatja ki. A LEGO Boosttal lehetőségünk van arra, hogy ezt a fejlődési utat egészséges tempóban járják végig a gyerekek, és a végén oda jussanak, hogy külön-külön, de egymástól függő rendszerben vezérelve az egyes szenzorokat és motorokat, maguk irányítsanak egy robotot. Az pedig 7 évesen elég menő.”
Te is programoznál LEGO robotokat? Válassz a Funside LEGO WeDo és LEGO Mindstorms táborai közül, vagy menj el a délutáni iskola robotika-tanfolyamára!
Kapcsolódó cikkek
- Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
- Felsőkategóriás életkilátások diploma nélkül
- Az ötszázadik beiratkozónál jár a Codecool programozóiskola
- Melyik programozóiskola való neked?
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Miért ne lehetne lányokból is programozó?
- A kódolás hetében indul a kódolás éve
- Miskolc bekapcsolódik a világ legmenőbb robotépítő versenyébe
- 120 fő végzett a Codecool programozóiskolában
- Programozni tanít a jövő iskolája: világelső a magyar Logiscool
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.