Az LG ThinQ televíziók tulajdonosai egyre több országban élvezhetik a Google Assistant szolgáltatást
Az LG Electronics (LG) 2018-as, mesterséges intelligenciával felvértezett (ThinQ) televízióiban még szélesebb kör számára teszi elérhetővé a Google hangalapú asszisztensét az év utolsó negyedévében.
A vállalat újabb hét országban — Ausztráliában, Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Kanadában, Németországban és Spanyolországban —, összesen öt nyelven vezeti be a Google Assistant szolgáltatást. A bővítés az LG globális stratégiájának része, melynek célja, hogy az LG ThinQ platform és a beépített hangasszisztens együtt új szintre emelje a hangfelismerési megoldásokat. Az LG először a 2018-as CES kiállításon jelentette be, hogy a Google hangalapú asszisztensét beépíti televízióiba. A szolgáltatás elsőként az Egyesült Államokban mutatkozott be a második negyedévben.
A Google Assistant az LG minden 2018-as webOS alapú, mesterséges intelligenciával felvértezett televízióján elérhető lesz az új piacokon, és új funkciók széles köre mellett több nyelven kínál majd hozzáférést a szolgáltatáshoz. A Google beépített hangalapú asszisztensével az LG ThinQ televíziók képesek különféle feladatok ellátására, a hangparancs-alapú böngészésre és az okosotthon-eszközök irányítására is. A mikrofon gomb nyomva tartásával a felhasználói élmény megzavarása nélkül bármikor könnyedén kérhetünk tájékoztatást az időjárás-előrejelzésről, a közeli étterem nyitvatartási idejéről vagy a legfrissebb sporteredményekről, de az otthoni lámpafények mérséklését is kérhetjük. A felhasználók emellett a Google Fotók használatával a televízión keresztül ismét átélhetik kedvenc pillanataikat.
A Google hangalapú asszisztense révén az LG ThinQ televíziók okosotthon-központként is szolgálnak: számos eszközhöz, köztük robotporszívókhoz, termosztátokhoz, légtisztítókhoz és az intelligens világításhoz is engedélyezik a hozzáférést. A Google Assistant sok száz közkedvelt márka mintegy ötezer intelligens eszközével képes összekapcsolódni, így jelentősen megkönnyíti a hangszórók, illetve a wifi- vagy Bluetooth-kapcsolattal rendelkező intelligens otthoni eszközök kezelését. Az angol nyelvű piacokon — az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Kanadában — a felhasználók már csatlakoztathatják Google Home eszközeiket az LG ThinQ televíziókhoz, melyek okoshangszóróin keresztül közvetlen hangparancsokat alkalmazhatnak. Ez a funkció 2018 végére Franciaországban, Németországban, Japánban és Dél-Koreában lesz elérhető, az Amazon Alexa hangalapú asszisztenst használó eszközeivel való összekapcsolhatóságot pedig az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok után Ausztráliára és Kanadára is kiterjesztik.
A Google Assistant integrációján túl az LG ThinQ televíziók a vállalat saját mélytanulási technológiáját is alkalmazzák. A nézők így ezeket a tévéket a természetes nyelv használatával könnyen és gyorsan összekapcsolhatják külső eszközökkel, egyszerű szóbeli parancsok révén pedig konkrét információkra és tartalmakra kereshetnek rá. Csatornaváltás, hangerőszabályzás, kikapcsolás egy műsor végén, figyelmeztetés, mielőtt kedvenc sorozatunk elkezdődne, vagy a legmegfelelőbb tartalom megtalálása — csak néhány lehetőség, hogyan segíti a ThinQ a nézőket a napi televíziózás élményében, akár kábelen, akár műholdról vagy online streamen érkezzen a jel.
„Az LG víziója, hogy a nyílt platform, a nyílt partnerség és a nyílt kapcsolódás filozófiájának hármasán keresztül vezető szerepet vállaljon a mesterséges intelligencia minden területén” — mondta Brian Kwon, az LG szórakoztatóelektronikai üzletágának elnöke. „Az LG felsőkategóriás televízióinak páratlan képminőségén túl a Google hangalapú asszisztensével még több fogyasztó emelheti új szintre az okosotthon-lehetőségeket otthonában. Ez összhangban áll az LG missziójával, hogy jövőbe mutató technológiákkal tegyük jobbá fogyasztóink mindennapjait.”
Az IFA kiállításra látogatók az LG standján, a Messe Berlin 18-as csarnokában személyesen is megtekinthetik az LG mesterséges intelligenciával ellátott ThinQ televízióit és megismerhetik a Google hangalapú asszisztensének funkcióit, de a vállalat technológiában páratlan, OLED televíziókból telepített kanyonját is megcsodálhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Az LG OLED tévéivel válik még teljesebbé az űr-élmény
- Az új TONE Platinum SE-n egyetlen gombnyomással indítható el a Google Fordító
- A 2018-as IFA-n mutatkoznak be az LG új vezeték nélküli és intelligens XBOOM hangszórói
- Új Styler készülékeket mutat be az LG a 2018-as IFA-n
- A vállalatok csodafegyverként tekintenek a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra
- Új, interaktív, érintőkijelzős LG televízió
- Ismét az LG készüléke lett az év OLED tévéje
- 150 millió ember munkáját könnyíthetik meg a jövőben a Cisco és a Google Cloud közös megoldásai
- Új mesterségesintelligencia-laboratóriumot hozott létre Észak-Amerikában az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.