A digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgálta a PayPal
A streaming szolgáltatások Magyarországon is egyre népszerűbbek, jelenleg a megkérdezettek 52%-a részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat – derül ki a PayPal és a SuperData Digital Goods Economy Survey című digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi felméréséből.
A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek világszerte, az európai országokban a fogyasztók 72%-a ezeket használja ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat. A szolgáltatók előretörését jól érzékelteti a tény, hogy a globális internetes forgalomnak már több mint a fele a streamelt videó tartalmak fogyasztásából adódik.* A nemzetközi trendeknek megfelelően a magyar piac is folyamatosan bővül, a Statista legfrissebb adatai szerint 2018 év végéig az értéke elérheti a 101 millió dollárt.** A PayPal felmérése szerint az online streamelt filmek és zenék a legnépszerűbb digitális termékek Magyarországon, a megkérdezett internetfelhasználók közel fele vásárolt ilyen tartalmat az elmúlt három hónapban. A magyar fogyasztói preferenciák közelítenek az európai arányhoz, jelenleg 52% részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat. A többség 2.000 Ft-nál alacsonyabb összeget költött videótartalom megvásárlására a kutatást megelőző 3 hónapban, az online fizetési mód kiválasztásában pedig a kényelem és a gyorsaság az elsődleges szempontok.
„A filmeket és zenéket online értékesítő partnereink és előfizetőik mindennapjait egyre jobban áthatja a digitalizáció, ezért úgy döntöttünk, hogy közelebbről is megvizsgáljuk a területet. Mint kiderült, a digitális szórakoztató tartalmak egyre növekvő népszerűségének hátterében az egyik legfontosabb mozgatórugó a kényelem. A fogyasztók 46%-a azért vásárol filmeket vagy TV-sorozatokat digitálisan, mert ezt az otthon kényelméből is megtehetik, 60% pedig azért, mert így várakozás nélkül, azonnal hozzáférhetnek a kívánt tartalomhoz.” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
Mi alapján választunk videó streaming szolgáltatót?
A felméréséből kiderül, hogy videószolgáltatót a magyar fogyasztók 66%-a a rendelkezésre álló műsorkínálat mérete alapján választ, 47% számára az is fontos elvárás, hogy ne kelljen a filmeket és a sorozatokat egyenként megvásárolni, és a válaszadók közel felének az is lényeges, hogy mobilon és számítógépen is hozzáférjen a tartalomhoz. A videótartalmak műfaját tekintve Magyarországon a legnépszerűbb az akciófilm (69% nézett ilyet a kutatást megelőző 3 hónapban), a komédia (46%) és a gyerek/családi filmek (45%). A sztereotípiákat megcáfolva, közel azonos mennyiségű férfi (29%) és nő (24%) néz horrorfilmeket.
Mostantól PayPal-lel is fizethető az HBO GO előfizetés
A PayPal számlán keresztül történő fizetés már elérhető Magyarország egyik vezető streaming szolgáltatásánál, az HBO GO-n. Az előfizetéssel hozzáférhetünk az HBO saját gyártású sorozataihoz, sikerfilmekhez, vígjátékokhoz, dokumentumfilmekhez és exkluzív, színfalak mögé kalauzoló extrákhoz.
„Nagyon örülünk, hogy létrejött az együttműködésünk a HBO-val, mivel az online szórakozás fejlődése jelenleg az egyik legizgalmasabb terület világszerte. Az online vásárlásnál a megfelelő fizetési mód rendkívül fontos a fogyasztók számára, különösen mobileszköz használata esetén. A digitális tartalmakért történő fizetés esetében Magyarországon minden öt fogyasztóból négy az egyszerűen használható fizetési módot részesíti előnyben, amire a PayPal tökéletes megoldást kínál” – mondta el az együttműködés kapcsán Marcin Glogowski.
________________
* Forrás: Global Internet Phenomena report by Sandvine
** Forrás: https://www.statista.com/outlook/200/139/digital-media/hungary
Kapcsolódó cikkek
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- Készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
- Hosszú távú stratégiai megállapodást kötött az OTT-ONE Nyrt. és a TV2 Csoport
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről
- Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- GKI-Euronics: idén minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.