Hátborzongató számadatok a II. világháborúról
Az I. és a II. világháború között mindössze 20 év telt el, azonban a második felvonás még véresebb eredményeket hozott. Közel 100 millió ember vesztette ekkor életét, és ebből több mint 30 millióan civil áldozatok voltak. A Viasat History II. világháború számokban című sorozatának logikája szerint a háborút akkor érthetjük meg igazán, ha átlátjuk a kapcsolódó számadatokat. Íme a sokkoló tények, amelyek mellett nem lehet csak úgy elmenni!
A nagy, „minden háborút lezáró háború” után, mindössze egy nemzedék felcseperedését követően, 1939. szeptember 1-jén a világ ismét konfliktusba süllyedt. Az új, globális háború szinte mindenhol pusztított: Európában, Ázsiában, Afrikában, Ausztráliában, Észak- és (bizonyos mértékben még) Dél-Amerikában is. A számokba való betekintés mentén érthetjük meg azt, hogy miért és miért ilyen módon csaptak össze az országok egymással. A történelmi csatorna legújabb műsora a következő hátborzongató adatokkal szembesít:
Emberi életek
- A II. világháborúban 690 millió(!) ember szolgált – tízszer annyian, mint az I. világháborúban
- Közel 100 millióan vesztették életüket: 50-70 millió katona, tengerész és pilóta, valamint 30 milliónál is több civil
- A háború kitörésekor Lengyelország 1,3 millió katonával volt túlerőben a nácikkal szemben, mégis mindössze négy hét alatt elbuktak
- A nácik megszállása alatt a lengyel lakosság bő 17%-ának, azaz közel fél millió embernek kellett meghalnia
Esélyek és eszközök
- Míg a szövetségi bombázóknak, valamint a tengeralattjárók személyzetének 70% feletti, a gyalogos katonáknak mindössze 50%-os esélyük volt a túlélésre
- Csak az Egyesült Államok 2,5 millió járművet és 283 000 repülőgépet állított elő a háború során. Csapatai pedig több mint 1 000 tonna lőszert tüzeltek el, naponta
- A háború összköltsége meghaladta az 1 TRILLIÓ dollárt
A fent említett adatok még csak a jéghegy csúcsát teszik ki, a továbbiakat az összefüggésekkel együtt 2019. október 21-én 21 órától szemlélteti A II. világháború számokban c. sorozat a Viasat History csatornán.
Kapcsolódó cikkek
- Lila szőnyeges Lángoló világ premier
- Újabb rejtélyeket fejtettek meg a piramisokról
- A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében
- Két hét ingyen Viasat History a MinDig TV nézőinek
- Közösségi oldal a II. világháború idején
- Érkeznek a nyilvánosságra hozott ufódokumentumok
- Mecenatúrás film locarnói díja: a Médiatanács gratulál az alkotóknak
- A World on Fire a Viasat World-é lett
- Új vígjáték sorozat indul az HBO GO-n
- Emberi Jogi díjra jelölték a magyar HBO új dokumentumfilmjét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.