Tőzsdére készül az Index.hu
A "hírgyártás" a legköltségesebb
Braun Róbert hangsúlyozta, hogy a reklámbevételek tekintetében az Index.hu mind Magyarországon, mind a régióban a legnagyobbnak számít: Csehország és Lengyelország adatait is felülmúlja. Megállapította azonban, hogy a legújabb adatok szerint Magyarország az internetfejlettség szempontjából elveszítette a korábban meglévő 1-1,5 éves előnyét. Ezt azzal magyarázta, hogy hazánkban nincs ingyenes hozzáférés, miközben Csehországban öt szolgáltató, Lengyelországban pedig a nemzeti telefontársaság nyújt ingyenes internetes hozzáférést. Az Index.hu ingyenes internet-hozzáférésről szóló üzleti ajánlatot tesz novemberben a Matávnak. Ennek lényege, hogy a Matáv által biztosított telefonszám felhívásával lenne elérhető az interszolgáltatás, a telefondíjból származó bevételt pedig a Matáv megosztaná az Index.huval. Ez az üzleti modell működik több európai országban is.
Új Péter, az Index.hu hírigazgatója kitért arra, hogy a társaság saját hírgyártása a legköltségesebb az összes tevékenység közül, ám ez biztosítja a legnagyobb reklámbevételt. Új elmondta, hogy az Index.hu, az Origo.hu tartalomszolgáltatója, valamint az MTI közösen szeretne fellépni az úgynevezett "hírlopások" ellen, mivel sok internetes vállalkozás és egyes médiatársaságok is forrásmegjelölés nélkül használják a három hírszolgáltató anyagait.
Tőzsdére menni
Novemberben az Index.hu Rt. a 4Sale Hungary Kft.-vel írt alá közös e-kereskedelmi áruház üzemeltetésére vonatkozó szerződést, s ugyancsak ebben a hónapban feltételes megállapodást kötött a FoxArt Kft.-vel 25,1%-nyi, a már említett 4Sale-lel pedig 10%-nyi tulajdonrész feltételes megvásárlásáról. Következő célként - a tulajdonosok profitszerzési törekvésének eleget téve - a tőzsdeérettség elérését jelölte meg Braun Péter. Ehhez a kezdeti lépéseket megtéve a pénzügyileg átlátható működés érdekében a nemzetközi auditor Deloitte&Touche hazai leányvállalatával szerződtek, a tőzsdére vezetéshez nemzetközileg is elismert jogászokat (Szecskai és Tsa), illetve ma még meg nem nevezett nemzetközi bankot választottak.
A nemzetközi piacuk bővítésére tett év eleji ígéretüknek megfelelően, mondta Braun Péter, a második legnagyobb cseh portállal, a NetCentrummal és a lengyel piacvezető portállal, a VirtualNet Polskával történő stratégiai együttműködésük kimunkálását is megkezdték. Egy, a NetCentrummal történt megállapodásuk értelmében pedig az ott kifejlesztett - s már dobozos termékként is kapható, az IBM és az Intel által preferált - webkeresőt lincenceltek, és vezettek be Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- Avaya: újra 1 millió fölötti IP vonal
- Az Intel válasza az EU-vádakra
- 758 millió dollár veszteség az STMicroelectronics-nál
- EU-kartellvizsgálat: Kenőpénzekkel is vesztegett az Intel?
- A Corel módosítja nemzetközi stratégiáját
- Jó második negyedévet zárt a Check Point
- Symantec: szilárd bevétel és nyereség
- Majdnem duplázott az Apple
- Deák Gábor a Megatrend Zrt. új vezérigazgatója
- Beérik az átalakítás Tele2-nél