Drónokat tesztelnek a koronavírus elleni védekezésben
A virginiai Innovációs Technológiai Központ (CIT), a UPS drónkiszállító leányvállalata, a UPS Flight Forward (UPSFF), valamint a DroneUp és a Workhorse Group dróntechnológiával foglalkozó vállalatok közösen tesztelik, miként segíthetik a pilótanélküli légi rendszerek az egészségügyi dolgozókat a koronavírus elleni küzdelemben.
Az egészségügy világszerte versenyt fut az idővel, hogy megfékezzék a vírust és életeket mentsenek. A kormányzatok és az egészségügyi szakemberek egyaránt olyan technológiai megoldásokat keresnek, melyek felgyorsíthatják a betegek tesztelését és kezelését. Ezzel együtt a frontvonalban dolgozók egészsége nap mint nap veszélyben van a fertőzöttekkel való folyamatos érintkezések során. A technológiában járatos szakértők az autonóm drónokban látják a probléma kezelésének egyik módját.
Ezek az eszközök emberi beavatkozás nélkül juttatják célba az egészségügyi szállítmányokat, miközben az emberek a társadalmi távolságtartás szabályai szerint az otthonaikban tartózkodnak. A virginiai tesztek során olyan eseteket vizsgáltak, amik során a kis kereskedelmi drónok segíthetnek felgyorsítani az egészségügyi rendszer munkáját a koronavírus járvány során.
“Korábbi drónprogramjainkból már tudjuk, hogy a hatékonyan szervezett drónos egészségügyi termékkiszállítás jóval gyorsabb, mint a hagyományos közúti szállítás – monta el Scott Price, a UPS stratégiai igazgatója. – A drónok csökkenthetik a kontaktust mind a laboratóriumi minták, mind az egészségügyi termékek szállítása során, ami különösen fontos lehet a sürgős esetek során.”
A szimulációk során összegyűjtött adatok alapján összeállított javaslatok a fehérházi döntéshozók elé kerülnek, akik eldöntik, miként támogathatják a drónoperátorok a vészhelyzeti ellátást és a betegek kezelését.
Az együttműködésben résztvevő partnerek háromnapos tesztsorozatot végeztek a Virginia állambeli Lawrenceville jelenleg üresen álló St. Paul's College főiskolai kampuszán. A létesítmény biztonságos, ugyanakkor összetett közösségi teret biztosított a kísérletek során. A tesztek lakossági és kereskedelmi területekre való kiszállításra egyaránt fókuszáltak, miközben a következőkre igyekeztek választ adni:
- Hogyan lehet biztonságosan üzemeltetni a drónokat a jelen helyzetben a meglévő technológiák, szabályok és személyi és környezeti megkötések között
- Milyen légtér- és üzembiztonsági előírások szükségesek a magasfokú, biztonságos kapacitáskihasználás érdekében
- Milyen folyamatok, előírások és képzések szükségesek a hatékony és biztonságos kiszállítás érdekében a nap bármely szakában
- Milyen szabályozásbeli változtatások javasolhatók, amelyek előmozdítanák a drónok használatát
“Együttérzünk a vírus által leginkább sújtott embertársainkkal. Az Innovációs Technológiai Központ célja, hogy innovatív válaszokat adjunk a COVID -19 pandémiához hasonló nehézségekre is. Nagyra becsüljük, hogy a UPS, a DroneUp és a Workhorse partnerünkül szegődtek a megoldás keresése során.” - mondta el Ed Albrigo, a CIT elnök-vezérigazgatója.
A DroneUp végpontok közötti légtéri adatgyűjtés-szolgáltatást biztosít ügyfeleinek, valamint drónpilótákat képez ki, akik számos különböző iparágban látnak el szolgálatot. A Workhorse elektromos haszongépjárműveket és egyéb kiszállító eszközöket, többek között drónokat gyárt. 2017-ben a UPS és a Workhorse sikeresen tesztelt kiszállító drónokat, melyeket UPS járművek tetejéről indítottak el.
A UPS a tavalyi év során indította el a világ első kereskedelmi drónkiszállító szolgáltatását a WakeMed Raleigh-beli kórházi kampuszán. Ugyancsak ebben az évben alapította meg a UPS Flight Forward leányvállalatát, mely nem sokkal később megkapta az FDA engedélyét a drónlégitársaság üzemelésére. A UPS évek óta dolgozik együtt dróntechnológiai partnereivel és a légiközlekedési hatóságokkal a dróntechnológia alkalmazásának előmozdításában a kiszállítások során.
Kapcsolódó cikkek
- A Xerox több fronton is segíti a COVID-19 elleni harcot
- Már Magyarországon is elérhető az autós, érintésmentes koronavírus tesztelés
- Átfogó digitális képzéseket indít a Magyar Marketing Szövetség
- Hogyan alakítja a hírközlési piacot és szabályozást a koronavírus?
- Az ABB 2020. első negyedéves eredményei
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Ezt is a vírus hozta: a többség az önkiszolgáló kasszákat keresi
- Komoly kiberbiztonsági kockázattal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak
- Ismét több száz darab lélegeztetőgépet és több millió védőmaszkot szerez be Kínából az OTT-ONE
- Rémhírek, a járvánnyal visszaélő vásárlási műsorok és rádiózavarok – egyre több bejelentést kap az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.