Digitális szuperhősöket keres videópályázatában a Da Vinci Media
A Da Vinci Media folytatja a Telekommal közös digitális edukációs programját. Legújabb akciójukban digitális szuperhősöket keresnek, akik videópályázatban mutathatják be szuperképességeiket. A vírushelyzetben kialakult fizikai távolság nem kell, hogy egyet jelentsen a közösségi élmény megszűnésével, ha ügyesen használjuk az okoseszközöket. A legjobb alkotásokat két korcsoportban az új tanév elején díjazzák.
A digitális világ eszközei és a bennük rejlő lehetőségek mára szinte mindenki számára elérhetők, a fiatalok pedig a legnagyobb természetességgel igazodnak el közöttük. A tanulásban, a munkában, a szórakozásban azok tudják kihozni magukból a legtöbbet, akik észreveszik maguk körül a digitális tüneményeket, a gyerekeknek pedig erre külön érzékük van, hiszen tele vannak tettre készséggel, nyitottsággal, kíváncsisággal.
A Da Vinci és a Telekom pályázatában olyan gyerekeket és alkotásokat keresnek, akik már használják, ismerik a digitális tér nyújtotta előnyöket, és szívesen megosztják tudásukat másokkal is. Egy rövid, 2 perces videóban kell bemutatniuk, hogyan használják a digitális eszközöket egy jó cél érdekében: segítenek vagy örömet okoznak a családnak, közösségnek, tágabb környezetnek.
„Manapság nemcsak a kreativitás, kooperáció elvárt képességek, hanem a digitális kompetenciák is, így elképzelhetetlen, hogy ezeket a készségeket ne fejlesszük a diákoknál.” – mondja Ferdinand Habsburg, a Da Vinci Media alapítója. „Ezért keressük most kiemelt partnerünkkel, a Telekommal közösen a digitális szuperhősöket, akik segítségével áthidalhatók a generációs szakadékok, ami ebben az érzékeny időszakban ráadásul különösen fontos.”
Egyes emberek szinte a mobiltelefonjukkal összenőve élnek, míg mások alig tudják kezelni ezeket a készülékeket. A vírushelyzetre való tekintettel különösen megnőtt a digitális eszközök szerepe a családban, az oktatásban és általában a mindennapi kapcsolattartásban. Az idősebb korosztály viszont nehezebben nyit az okoseszközök és funkciók felé akkor is, ha már birtokolják őket - nem hisznek abban, hogy képesek magabiztosan kezelni ezeket, és ez elveszi a kedvüket a próbálkozástól. Míg a fiatalabbak számára az online ügyintézés, bevásárlás, kapcsolattartás kényelmes és magától értetődő megoldás, az idősebbek nem mozognak otthonosan a digitális térben. A Da Vinci Media akciójában a fiatalabbaknak kell megmutatniuk, megtanítaniuk miként használhatja ki a technológia nyújtotta lehetőségeket mindenki. Ezért is fontos kezdeményezés a Legyél te is Digitális Szuperhős Pályázat.
A Digitális Szuperhősök digitális szuperintelligenciával rendelkeznek, azaz birtokában vannak a sikeres digitális élethez szükséges készségeknek. Egyedül (szuperhős) és csapatban is lehet pályázni (akciócsoport), 7-10 és 11-13 éves korcsoportban, a részletek a Da Vinci TV-csatorna weboldalán találhatók. A szervezők kreatív, szórakoztató, figyelemfelkeltő és megfelelően informatív anyagokat várnak, melyeket a gyerekek tanárai küldhetnek be. Részletes pályázati kiírás: http://davincikids.tv/campaigns/superhero.pdf
A koronavírusra való tekintettel minden tanuló és tanár továbbra is ingyenes előfizetést kap a népszerű ismeretterjesztő Da Vinci Kids applikációhoz.
A pályázati időszak szeptember közepén zárul. A szakmai zsűri által odaítélt díjakat ősszel, a Telekom székházban ünnepélyes keretek között adják át, a nyertes anyagokat pedig számos felületen elérhetővé teszi a program. Mit lehet nyerni? Telekom tárgynyeremény az alkotónak és a közreműködő tanárnak, TVGO megjelenési lehetőség a pályaművel, Szuperhős Pizsamaparti buli a barátokkal - a Logiscoolal közös szervezésben, filmes élménycsomag, Da Vinci ajándékcsomag az alkotónak és a közreműködő tanárnak, Da Vinci – Azoomee 1 éves alkalmazás előfizetés az alkotónak és a közreműködő tanárnak, Neteducatio ajándékcsomag a közreműködő tanárnak.
A kezdeményezés szakmai partnere a Felelős Szülők Iskolája.
Kapcsolódó cikkek
- Május 15-ig lehet nevezni a MagentaFilm Fesztiválra
- További kedvezményekkel segíti a Telekom a digitális összefogást
- A Telekom bemutatja a „MagentaFilm” Magyar Mobilvideó Fesztivált
- A Telekomnál április 24-től elérhető az új iPhone SE
- Az Apple Watch Series 5 megvásárolható a Telekom webshopjában
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
- Az Apple Watch Series 5 eSIM 4G április 9-től online megvásárolható a Telekomnál
- A Da Vinci TV is segíti a tanulást az országos iskolabezárás alatt
- A Telekom segíti ügyfeleit a koronavírus miatt kialakult helyzetben
- Az élet női oldalát ünnepli a Da Vinci TV
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.