Lezárult a Hiventures női vállalkozói programja, a StartupHER
Nőnapon indult útjára az MFB csoporthoz tartozó Hiventures startupher programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A kezdeményezés fontosságát indokolja, hogy magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és vállalkozók aránya. A program lebonyolítását nehezítette a kialakult járványhelyzet, azonban ennek ellenére is több mint 350 jelentkezés érkezett, amelyből 10 csapat szakmai továbbképzésen is részt vehetett. A startupher záró eseményét követően négy csapat kapott gyorsított bekerülési lehetőséget.
Magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és a női vállalkozók aránya. Nincs ez másként az induló vállalkozások esetében sem. A Hiventures portfóliójába tartozó 277 cégből mindössze 5 olyan startup van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Épp ezért, a jövő női vállalkozóinak és cégvezetőinek buzdítására alkotta meg a Hiventures a StartupHER női vállalkozói programot, amellyel egy inspiráló és segítő hazai közösséget szeretne teremteni.
A program nőnapon indult útjára, és a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők jelentkezését várták. A jelentkezési időszakot, valamint az egész program lebonyolítását nehezítette a kialakult járványhelyzet, azonban ennek ellenére is több mint 350 csapat küldte be a megvalósításra váró ötletét. A beérkezett projektek előszűrését követően 10 csapat került shortlistre, akik részt vehettek a kétszer egynapos online bootcampen és elsajátíthatták a vállalkozói ismeretek alapjait, segítséget kaptak a pénzügyi és üzleti tervezésben, valamint prezentációs képességeiket is tökéletesíthették.
A bootcamp mellett 10 elismert női mentor segítette a csapatok szakmai fejlődését és a projektek finomhangolását: D. Tóth Krisztina, a WMN.hu alapítója, Liptay Gabriella, a KMPG marketing és kommunikációs igazgatója, Dr. Mihalik Zsuzsa, az AYCM tulajdonos ügyvezetője, Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk, anyukám! alapítója, Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómia Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója, Szalai Nóra, Az 5 perc Angol tulajdonosa és főszerkesztője, Saás Petra, a Fruccola alapítója, Szentkuti Gabriella, a Vodafone Lakossági Értékesítési és Operációs vezérigazgató-helyettese, Kende-Hoffher Krisztina, a TMC Group alapítója, valamint Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeztek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.
A program egy záró eseménnyel ért véget, ahol a shortlistre került csapatok bemutathatták az ötleteiket a Hiventures háromtagú zsűrije előtt. A zsűri döntése értelmében négy csapat nyerte el a StartupHER női vállalkozói program fődíját, a gyorsított bekerülési lehetőséget az inkubációs portfólióba. Ennek eredményeként a gyermekek szociális és környezettudatos nevelését elősegítő alkalmazássorozat, a The Happy Little Planet, a fenntarthatóság jegyében, személyre szabott táskákat forgalmazó webáruház, az Arametry, az újrahasznosított műanyagból játékokat gyártó Seahorsey és a komplex, terápiás étrendtervező és monitorozó platformot fejlesztő My Food Protocol a következő hetekben, pozitív bizottsági döntés esetén a 15 milliós forintos befektetést is megkapja. A további 6 csapat is innovatív megoldásokat mutatott be a zsűrinek. Többen is foglalkoztak divatipari innovációkkal, előkerült a közösségi közlekedés kérdése, de még a jogi adminisztráció leegyszerűsítésére is érkezett megoldás. Őket a Hiventures inkubációs befektetési menedzserei kísérik tovább az úton, hogy a projektek finomhangolását követően ők is bemutathassák ötleteiket az Inkubációs Befektetési Bizottság előtt.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Startup Plastic Surgery program
- Karanténban nyert el összesen 60 milliós befektetést négy egyetemi startup
- Virtuális Demo Day-en kaphatnak 15 milliós befektetést egyetemi ötletek
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Az átalakult hétköznapokra keres innovatív ötleteket a Startup Campus
- 15 millió forint kezdőbefektetés egyetemista startup ötleteknek
- 120 hardver ötlet érkezett a Startup Campus Tungsram programra
- 207 millió forint befektetést kapott a Trustchain digitális szerződéskötő platform
- 70 milliós befektetést kaphatnak magyar startupok a régióban is egyedülálló programban
- Megduplázná az 1 millió könyv letöltést a BOOKR Kids 2020-ban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.