A jövő vállalatának működését a vevő diktálja

forrás: Prím Online, 2020. július 15. 13:10

A szolgáltató cégek számára képez versenyképes tudású vállalatszervezési szakértőket a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) legújabb Lean szolgáltatásfejlesztő szakirányú továbbképzése. A lean szemlélet segítségével olyan vállalati működés alakítható ki, amelyben a vevő számára teremtett érték a legfontosabb mérce. Az új elgondolás elégedettebb ügyfeleket, magasabb kiszolgálási színvonalat és gördülékenyebb vállalati folyamatokat ígér.

A lean vállalatszervezési szemlélet a cégen belüli együttműködés és a gazdasági hatékonyság terén is kiváló eredményeket hozhat. Lényege, hogy a vállalat csak olyan terméket, szolgáltatást állítson elő, amely a vevő számára valóban értéket teremt. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szeptemberben induló, két féléves új képzésén ezen a területen szerezhetnek mélyebb tudást az érdeklődők.

 

„A szolgáltatások rengeteget fejlődtek az utóbbi évtizedekben, de még mindig jelentős potenciál van az ügyfélelégedettség növelésében, a hatékonyság fejlesztésében. A hazai gyártók már jó ideje használják a lean szemléletet és eszközeit folyamataik, működésük optimalizálására – és pont ennek köszönhetően sokan világszínvonalúvá is váltak. Itt az ideje, hogy a szolgáltatók is átvegyék a módszer – mondta el Kosztolányi János, a képzés szakvezetője. – A képzés összeállításakor a lean és a szolgáltatásmenedzsment jó gyakorlatait további folyamatfejlesztési ismeretekkel egészítettük ki.”

 

 

A lean szemléletben a munkafolyamatokat úgy alakítják, hogy a termék vagy szolgáltatás fejlesztése során a lehető legkevesebb úgynevezett lean veszteség jöjjön létre. Ilyen veszteség az, ami a vevő számára nem teremt értéket, azaz amiért a vevő nem fizet. A módszer a munkafolyamatok hatékonyságát ezeknek a veszteségeknek a megelőzésével, megszüntetésével vagy minimálisra csökkentésével növeli. A lean rendszerű vállalatokban a különféle részlegek egymás munkáját kvázi vevőként ellenőrzik és minősítik, hogy a végtermék már a vásárlók számára minél tökéletesebb termék vagy szolgáltatás legyen.

 

A lean szemlélettel felépített vállalatirányításban veszteségnek minősül például a munkafolyamatok közötti várakozás, az emberek közötti rossz és felesleges kommunikáció, de az is, ha a vállalat a vevők által igényeltnél nagyobb mennyiségben állítja elő a termékeit. Veszteség lehet a telephelyek közötti szállítmányozás, a felesleges mozgás, és az is, ha a kollégák nem ergonomikusan dolgoznak, és emiatt a hatékonyságukat rontó többletterhelést kapnak.

 

A METU Lean szolgáltatásfejlesztő képzésének nagy része – az összes óra 60 százaléka – gyakorlat. A résztvevők az oktatott eszközöket és módszereket a gyakorlatban is kipróbálhatják, mentorált folyamatfejlesztési projekteket valósíthatnak meg, és benchmarking vállalatlátogatásokon is részt vehetnek. A képzésre szeptember 10-ig bármilyen alap- vagy mesterszakos diplomával jelentkezhetnek az érdeklődők, a július 31-ig jelentkezők 5 százalékos early bird kedvezményt kapnak.

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Téli szünet nyelvleckékkel? Ezért éri meg napi 20 percet rászánni

A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén. 

2024. december 18. 14:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14