Rangos nemzetközi termékdesign díjat nyert a magyar ultrahangos kullancsriasztó
A ProtectOne kutyákat és macskákat védő Tickless Mini terméke nyerte az idei BigSEE Awards Product Design kategóriáját. A parazitaellenes termékek a környezeti és egészségügyi válságok kulcsszereplőivé váltak.
Átadták az idei nemzetközi BigSEE díjakat, amelynek magyar nyertese is lett, a ProtectOne Tickless Mini nevű, kisállatokra tervezett ultrahangos kullancsriasztója. A BigSEE díjat a 19 délkelet-európai országot átfogó kreatívipari szervezet, a Zavod Big alapította, és 2018 óta jutalmaznak innovatív ötleteket hét kreatív kategóriában. A szervezet a díj megítélése során a résztvevő országok vezetésével, képviseletével szoros együttműködésben kutatja és jelöli ki a régió legkreatívabb ötleteit. A díj történetében a Tickless az első díjazott a kisállat-egészségvédelem területéről.
Špela Valenčič, a verseny koordinátora az alábbiakkal kommentálta a díjazást: „A zsűri ergonómiai, esztétikai, etikai és ökológiai szempontok, valamint a délkelet-európai kulturális identitás megjelenése alapján értékeli a beérkezett termékeket. A bizottságot lenyűgözte a Tickless Mini letisztult, minimalista designja, amely sokszor méltatlanul elhanyagolt tényező a hasonló eszközök tervezésében. A díjat környezetvédelmi szerepe, biztonságossága, hatékonysága és vegyszermentessége miatt ítéltük neki.”
A ProtectOne ultrahangos kullancsriasztói a járvány egyik nagy nyertesei lettek. A karantén idején ugyanis a szabadidő eltöltésének egyik legkedveltebb módja lett a kutyasétáltatás és a kirándulás – amelyhez a megfelelő kullancsvédelem is szükséges. Az egészségvédelem is központi témává lépett elő a járvány idején, ami szintén hozzájárult, hogy a Tickless kullancsriasztók számos háztartás alapvető kellékeivé váljanak.
Az egészségügyi válság mellett a klímaváltozás is a paraziták elleni védekezésre irányította a figyelmet. Jelenleg egyetlen termék sem ismert, amely a kullancsok ellen 100%-os védelmet nyújt, viszont az ultrahangos riasztók az egyedüliek, amelyek vegyszermentesek, emberre, házikedvencre és a természetre ártalmatlanok, viszont hatékonyságukat nemzetközi kutatások eredményei is alátámasztják.
A kullancsok elleni védekezés általános tudatosodását igazolják a ProtectOne parazitariasztóinak eladási statisztikái is: míg a tavalyi év kiemelkedőnek számított a cég életében közel 140.000 eladott termékkel, idén a válság ellenére 170 ezerre is számíthat 133 partneren keresztül történő aktív forgalmazás mellett.
A ProtectOne hamarosan piacra dobja legújabb, futókat és aktív sportolókat célzó fejlesztését is. Az ultrakönnyű, újratölthető, vegyszer- és illatanyagmentes, cseppálló kullancsriasztó sajátossága a különösen egyszerű használat, illetve az éjszakai mód funkció lesz, amely a sötétben való láthatóságot segíti majd.
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja
VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást.