Taskfit: ingyenesen letölthető munkaidő elszámolás
Egy magyar startup által fejlesztett ingyenes alkalmazás lehetőséget biztosít vállalkozóknak, munkavállalóknak és munkáltatóknak az otthoni munkavégzés pontos mérésére, kimutatására és elszámolására a személyes adatok védelme mellett.
Pár évvel ezelőtt az otthoni munkavégzés a “kiváltságos” szabadúszó vállalkozók és vállalati vezetők előjogának számított, és senki sem gondolta volna, hogy 2020-ban tömegek által megélt - áldásos vagy átokkal teli - valósággá válik. Mindenkiben az a kép élt, hogy az otthoni munkavégzés számtalan előnnyel jár és az egyik legfontosabb ezek közül a kötetlen munkaidő, mert a feladatok egész nap, kisebb-nagyobb megszakításokkal elvégezhetők. Kevesen tudták, hogy az otthoni munkavégzés akár stresszforrás is lehet, hiszen mindig akad valami, amivel muszáj foglalkozni: csenget a postás, akadozik az internetszolgáltatás, az otthon lévő gyerekek zajongnak, ebédet kell készíteni és még sorolhatnánk a tényezőket, ami miatt kifolyik az ember kezéből az idő.
A kontrollmániás vezetők lelki szemeik előtt látták, ahogy beosztottjaik egész nap pizsamában kávéznak és telefonálgatnak, és szinte biztosan nem a rájuk kiosztott feladatok elvégzésével töltik idejüket. A munkába fektetett idő elszámolása teljesítmény vagy bizalmi alapon, sajátosan kialakított rendszerek alapján működött, amivel a hatékonyság és az adott feladattal eltöltött idő nem volt lekövethető. És jött a vírus. Bár számos vállalatnak volt távoli munkavégzésével kapcsolatos tapasztalata, a pandémia miatt tömegesen, hónapokig otthonról dolgozó kollégák kezelése, összetartása, menedzselése és munkájuk ellenőrzése nagy kihívás elé állítja a vezetőket. S míg a jogi és működési keretek közül a közelmúltban megjelent kormányrendelet számos kérdést próbál tisztázni és szabályozni, továbbra is nyitott a munkavégzés időtartama, elszámolásának módja és formája a munkáltatók és munkavállalók között.
2015-ben, a “home office, mint buzzword” időszakában egy lelkes magyar startup másfél millió euro támogatást nyert az EU Horizon 2020 programján a Taskfit elnevezésű automatikus hatékonyság elemző alkalmazásának fejlesztésére, mellyel pontos kimutatás készíthető, hogy a felhasználók - akár egyéni, akár csoportszinten - mennyi időt fordítanak feladataikra. A fejlesztést követően az egyedülálló szoftver pár ezer szabadúszó felhasználóval és vállalati ügyféllel működött, mígnem a fejlesztők a tavaszi lezárások hatására intenzív munkába kezdtek, hogy a szabadúszók mellett mindenki számára, így a munkaadóknak és munkavállalóknak is ingyenesen letölthetővé és elérhetővé tegyék a Taskfit-et.
A Taskfit segítségével a felhasználók egyszerűen, szinte beavatkozás nélkül nyomon követhetik, hogy milyen időráfordítással és hatékonysággal végzik munkájukat - legyen szó projektekről, feladatokról, megbízásokról és kollégákkal vagy ügyfelekkel eltöltött időről. Az alkalmazás automatikusan, folyamatosan méri az egyes feladatokkal eltöltött időt, illetve összegyűjti és rendszerezi, hogy melyik feladathoz milyen fájlokat, dokumentumokat, weblapokat használtak, támogatva ezáltal a munkavégzésre történő fókuszálást az eredményesebb munkavégzés érdekében. A feladatok csoportosíthatók, priorizálhatók és elvégzésükről minimális erőfeszítéssel, pár kattintással pontos kimutatás készíthető, legyen szó akár napi, heti vagy havi jelentésekről. A Taskfit kiemelt hangsúlyt fektet a személyes adatok védelmére: csak a mért feladatok beazonosításához szükséges minimális adatokat tárolja. Nem rögzíti a file-ok tartalmát, nem gyűjt, tárol vagy tölt fel a felhőbe személyes adatokat, legyen szó akár szövegről, képekről, üzenetekről és e-mailekről, működése során nem készít képernyőmentést vagy bármilyen kép- vagy hangfelvételt.
A Taskfit ingyenesen letölthető a www.taskfit.com weboldalról Windows és macOS-re, illetve Apple és Android-os telefonokra és táblagépekre. Az alkalmazás ingyenesen használható változata bővíthető előfizetéses modulokkal, csoportmunkával, míg nagyvállalatok számára egyedi megoldások is elérhetőek.
Kapcsolódó cikkek
- Durván felpörög a vállalati digitalizáció 2021-ben
- Home office: még mindig sok a félmegoldás a magyar cégeknél
- Mesterséges intelligencia segíti szűrni a korai tüdőrákot!
- Elsőként büszkélkedhet éles SAP S/4HANA Retail rendszerbevezetéssel a Praktiker
- 5 tipp a tökéletes online benyomásért
- Uniós piacokon terjeszkedik a magyar ViVeTech
- Egységes automatizációval állhat talpra az ipar
- Biztonságos munkavégzés a home office idején
- Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
- Magyar szoftver sikere Belgiumban