Közösségépítés járvány idején

forrás: Prím Online, 2021. február 3. 16:23

Kiemelkedő hazai teljesítménnyel zárult a Raben Group több hónapos képzési programja. Az európai logisztikai piac meghatározó szereplőjeként ismert cégcsoport a legjobb vezetői gyakorlatokra épülő tudásanyag átadásához a gamifikáció módszerét hívta segítségül. A mintegy 1000 munkatárs az elméleti ismeretszerzés után játékos formában adhatott számot a módszerek és eszközök gyakorlati alkalmazásáról. A 45 magyar résztvevő közül ketten is a legjobb 20 közé kerültek.

 

Tizenhárom ország tapasztalatai

Manager of Choice néven zajlott a Raben Group eddigi legnagyobb szabású vezetőképzési programja. A kezdeményezést a rendszeresen végzett munkavállalói elégedettségi felmérések eredményei és a vezetők visszajelzései inspirálták. A csaknem négy hónapon át tartó projektben a cégcsoport mind a tizenhárom európai leányvállalatának munkatársai megmérették magukat. A cél azoknak a módszereknek a feltárása és rendszerezése volt, amelyek mentén a vezetők hatékonyabbá tehetik a beosztottjaikkal közös munkát, többek között pozitív megerősítésekkel és a személyes fejlődés támogatásával.

 

Egységes koncepció

A lebonyolítást a cégcsoport és az egyes országok felsővezetőinek részvételével, egységes koncepció alapján tervezték meg. A tudásanyagot „Az ideális vezető – A legjobb vezetői gyakorlatok” című kiadványban foglalták össze. Ebben öt témakör, a toborzás, a beillesztés, a fejlesztés, a mindennapok és a kilépés köré szervezve összegezték az elmúlt évtizedekben felhalmozódott tapasztalatokat. A Raben Trans European Hungary Kft.-nél az egyes témákról a felsővezetők 1,5–2 órás tréningeket is tartottak, majd következett a játék.

 

A mellékelt fotón a Manager of Choice program első 20 helyezettje, közöttük Kovács Angéla és Molnár Martin látható 

 

Gyümölcsöző kezdeményezés

A résztvevők interaktív, online platformon lebonyolított játék keretében adhattak számot arról, hogy mennyire hatékonyan sikerült elsajátítaniuk az ismeretanyagot. A témakörök mentén öt modulra osztott verseny alapvetően angol nyelven zajlott, a bővebb válaszokat, kreatívabb megoldásokat igénylő feladatokat azonban anyanyelven is teljesíthették. Az egyes modulokon belül mindenki tetszőlegesen gazdálkodhatott az idejével, ugyanakkor a végső eredményt a gyorsaság is befolyásolta.

 

A helyi HR-osztályok a tesztkérdésekre adott válaszokat megoldókulcs alapján, a többi feladatot sztenderd elbírálási szempontok szerint értékelték. Az egyéni előrehaladást – amely a mindvégig átlátható volt – egy virtuális almafa fejlődésén keresztül követhették nyomon a résztvevők, az elvetett magtól a gyümölcsök éréséig. Az aktivitás fenntartására a programba a kártevők megjelenését is kódolták, ezzel is minél jobb teljesítményre sarkallva a vezetőket.

 

Kállay-Szabó Gabriella, a Raben Trans European Hungary Kft. HR-vezetője szerint „a Raben szervezeti kultúrájából fakad, hogy az elégedettség nemcsak az ügyfelekkel és az üzleti partnerekkel való kapcsolat fokmérője, hanem mindenkire vonatkozik, aki ennek érdekében dolgozik. A gamifikációs program lebonyolítási módja több szempontból is előnyös volt. Az online formátum a koronavírus-járvány idején is mindenki számára lehetővé tette a részvételt, emellett válaszolt arra a 21. századi kihívásra is, hogy hogyan szólítsuk meg egyszerre a lehető legtöbb korosztályt. A virtuális térben zajló játék az ismeretanyag implementálásának is egy új, könnyebb módja.”

 

Kovács Angéla, a Manager of Choice 11. helyén végzett IT-vezető elmondta: „A korábban ismert vezetőképzési módszerekhez képest a gamifikáció legnagyobb előnyét a strukturáltságban látom. A moduláris felépítés logikus és átlátható, egyes feladatok pedig kifejezetten szórakoztatóak voltak. Nagyon szeretek játszani, versenyezni, emiatt különösen élvezetes volt, hogy a cégcsoport valamennyi tagjának munkatársai részt vettek a sorozatban. A program során elsősorban a hazai kollégák teljesítményét igyekeztem nyomon követni, és nagyon örültem, hogy velük együtt előkelő helyet szereztünk a magyar leányvállalatnak is.”

 

Molnár Martin, a Raben Trans European Hungary Kft. kontrollingvezetője a 13. helyet szerezte meg. A versenyszellemmel és a motivációval kapcsolatban úgy fogalmazott: „Szeretek mindenben maximális teljesítményt nyújtani, és nyerni is, mégsem rivalizálásként éltem meg a gamifikációs programot. Elsősorban az vezérelt, hogy egy esetleges kiemelkedő eredménnyel előtérbe kerülhet a kontrolling- és a pénzügyi osztály munkája is, így mindenki számára láthatóvá válik az az elhivatottság és teljesítmény, amit a terület nyújt a cégnek a színfalak mögött. Nagyon büszke vagyok a kollégáimra, akik készséggel segítették a részvételemet.”

 

A Manager of Choice első húsz helyezettjét egy varsói stúdióban, biztonságos körülmények között megrendezett virtuális díjátadón részesítették elismerésben. A jutalmul kapott, különleges európai helyszínekre szóló utazásokra később, a járványügyi korlátozások enyhítése után kerülhet sor.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36