Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
Működési és üzemeltetési költségeik támogatására ítélt meg több mint 218 millió forintot közösségi rádiók és televíziók számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára szabálytalan termékmegjelenítés miatt, és figyelmeztette a Csaba TV-t, mert nem használta a reklámokat megkülönböztető jelzéseket. A grémium által továbbított bejelentések alapján a cseh társhatóság a magyar korhatár-besorolási szabályok betartására szólította fel a Film Mánia és a Comedy Central szolgáltatóit.
Kilenc rádió és huszonkét televízió kap vissza nem térítendő támogatást
A Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat idei első fordulójában összesen több mint 218,87 millió forintot ítélt meg harmincegy pályázatnak. Vissza nem terítendő forráshoz jut a ládbesenyői Irány TV, a szegedi TiszapART televízió, a TV Szentendre, a Kiskőrös Televízió, a Füzesabonyi Városi Televízió, a KisDuna TV Dunaharaszti, a Tatai Televízió, a Kistelek Városi Televízió, a csabacsűdi Kőrös Televízió, a Szentes Televízió, a berceli Gólya TV, a Hajdúnánási Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a tahitótfalvi Danubia Televízió, a pécsi Pannon Televízió, az RTV Szekszárd, továbbá a püspökladányi Sárrét TV, a Kék Kállótelevízió és a Ladány Televízió, valamint Budapesten a hatoscsatorna, a Hegyvidék Televízió és az Apostol TV. A rádiók közül a székesfehérvári Táska Rádió, a szentgotthárdi Radio Monoster, a debreceni FM90 Campus Rádió, a miskolci Csillagpont Rádió, a veszprémi Mária Rádió és a fővárosi Trend FM, a Klasszik Rádió 92,1, valamint a Magyar Katolikus Rádió 96,1 MHz-es és 92,3 MHz-es jogosultságai pályáztak sikeresen.
Rádiós pályázatok, médiafelügyeleti döntések
Ma a testület közzéteszi a Budapest – Astoria (belváros) telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára irányuló véglegesített pályázati felhívását. Az ajánlatokat március 17-én lehet majd benyújtani.
Összesen 300 ezer forint bírságot rótt ki a tanács az RTL Klub szolgáltatójára, miután augusztus végén a Reggeli című műsorszámának egyik adásában egy magánklinika bemutatásakor termékmegjelenítési szabályt sértett azzal, hogy a műsorszám a szolgáltatás igénybevételére ösztönzött, kiemelve a klinika felszereltségét, tulajdonságait.
A grémium figyelmeztette a Csaba TV-t, mert tavaly októberben egy reklámot ötször megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját a jogszerű magatartásra.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Az NMHH közbenjárására figyelmeztetett két csatornát a cseh társhatóság
A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Film Mánia és Comedy Central szolgáltatói nem sértették meg a cseh jogszabályokat, amikor előbbi júliusban A cápa című filmet, utóbbi pedig májusban a Family Guy című sorozatot korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel azonban a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatta volna a csatorna, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre.
Kapcsolódó cikkek
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.