A személyes ajánlás a legjobb belépő a fejlesztési projekteknél is

forrás: Prím Online, 2021. február 24. 13:50

A vállalati marketingesek elsősorban ismerős ajánlása alapján választanak partnert egy fejlesztési projekt kivitelezése során, de a tapasztalat és a személyes benyomás mellett továbbra is az ár a döntő szempont. Érdekes megállapítás ez, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az első körben meghatározott specifikáció és az elkészült munka között sokszor jelentős különbség van. A feladat végrehajtása mellett ma már sokkal nagyobb szerep jut a tanácsadásnak és a közös gondolkodásnak – derült ki az Integral Vision vállalati marketingesek körében végzett online felméréséből.

2020-ban mindenki az online térbe menekült, és tette ezt több vagy éppen kevesebb sikerrel. A webes megoldások felértékelődése, és úgy általánosságban az online jelenlét minősége, a legtöbb vállalkozás számára a túlélés lehetőségét jelentette. Fejlesztési projektekből nem volt hiány, de a tapasztalatok és a munkafolyamatok megosztása vegyes képet mutat. 

 

Nagy általánosságban elmondható, hogy online fejlesztések esetén a programozást többségében külső partner bevonásával oldják meg a cégek, a válaszadók alig 10%-a mondta, hogy házon belül oldják meg a teljes folyamatot. Amiben eltérés mutatkozott az a feladat meghatározásának kérdése: a leggyakoribb eljárás, hogy a megrendelői oldalon csupán a probléma/feladat megfogalmazása történik meg és a teljes megoldási javaslatot (specifikáció, kreatív, programozás) a fejlesztő csapattól várják. Ez nagyon pozitív, mert a közös gondolkodás során jobb eséllyel születik meg egy valóban az igényeknek megfelelő megoldás, ami a megrendelő igényeit hosszabb távon is szolgálja, például azzal, hogy egy könnyen módosítható felületet jön létre, amely a cég változásaira rugalmasan tud reagálni. A válaszadók közel harmada azonban nem ad ilyen mértékben szabad kezet, több mint 23% már az elkészült kreatív után, kész specifikációval keres magának fejlesztő partnert.   

 

 

Döntő szempontok

Érdekes kérdés, hogy milyen folyamatot követően történik a partnerek kiválasztása. Ami talán a legfontosabb a személyes ajánlás és a korábbi tapasztalat. A megkérdezettek 77% ismerős ajánlása alapján kezd tájékozódni, 59% korábbi együttműködések alapján választ. Külön érdekesség, hogy a szakmai elismerések vagy a sajtójelenlét csupán 13%-ban számít az első körös szűrés során. 

 

A végső döntésnél - a tavalyi év gazdasági számainak tükrében egyáltalán nem meglepő módon - egyértelműen az ár a döntő szempont, ezt követi a kreativitás, a szakmai tapasztalat és a személyes benyomás. 

 

Tapasztalatok 

A korábbi tapasztalatok tekintetében, ami talán a leglényegesebb, hogy a válaszadók 90%-a nyilatkozott úgy, hogy a programozási folyamat során az elvárások és az igények bizony változtak. Tekintve a fejlesztési folyamatok összetettségét, ez a szám egyáltalán nem meglepő. “Érdekes ellentét, hogy bár a legtöbb esetben változnak az igények a fejlesztés során, a döntéshozatalnál még mindig az ár az elsődleges szempont. Vagyis ezzel már az első körös árajánlatnál is érdemes számolni, hiszen mindenkinek az az érdeke, hogy az elfogadott büdzsé tartható legyen. A megrendelői igények egyébként jelentősen átalakultak az elmúlt néhány évben. Míg korábban az volt az elvárás, hogy egy konkrét feladatot hajtsunk végre, ma sokkal nagyobb az igény a tanácsadásra és a közös gondolkodásra. Az agilitás ma már alapelvárás. Fontos, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk, amelyek életképesek hosszabb távon is és rentábilisak az igények változását követően is” – mondja Kulcsár Zsolt, az Integral Vision ügyvezető igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek a legnépszerűbb autómárkák

A Picodi.com kutatócsoportja megvizsgálta mely autómárkák iránt érdeklődnek a legjobban az internet-felhasználók Európában.

2021. május 16. 16:11

A digitalizáció hozza helyzetbe a hazai vállalkozásokat

A Vodafone Group megbízásából átfogó tanulmány készült az EU tagországok gazdaságának és társadalmának digitális fejlettségéről. Az eredmények rámutattak: a digitális fejlettség jelentős nemzetgazdasági befolyással bír. A hazai szolgáltatóknak is köszönhetően Magyarország digitális infrastruktúrája Európa élmezőnyéhez tartozik, a vállalkozásoknak azonban csak egy kis része használja ki a digitalizáció nyújtotta előnyöket. Ennek apropóján a Vodafone összegyűjtötte, mely területeken javulhat a hazai vállalkozások hatékonysága és versenyképessége, valamint hol válhatnak eredményesebbé az online tér adta lehetőségek kiaknázásában.

2021. május 16. 13:28

Jól vizsgáztak eddig a pandémia alatt a magyar IT vezetők

A koronavírus-járvány szélsőséges terhelés alá helyezte a hazai vállalatok informatikai részlegeit, hiszen a home office, a digitális munkavégzés és kapcsolattartás, a szolgáltatások és az ügyfélmenedzsment online térbe költözése miatt az IT-t kiemelten érintette ez az időszak. Szárnyra kapott a digitális transzformáció: a cégek sokkal nagyobb figyelmet fordítottak a felhő alapú technológiákra, az adatmenedzsmentre, az agilis szemlélet pedig a szervezetek egészét áthatotta - az informatika a túlélés és a siker kulcsa lett egyben. Hogyan készülnek a jövőre és milyen tanulságokat vontak le a pandémiából a hazai IT-vezetők? A Stylers Group erre a kérdésre kereste a választ.

2021. május 16. 10:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35