A SES globális vezető pozíciót tölt be a műholdas tartalomközvetítés terén
A SES közzétette éves Satellite Monitor piackutatásának eredményét, amely az iparág elsőszámú jelentése a műholdas televíziós elérésekről. A felmérés megerősítette a SES vezető pozícióját a közvetlen és közvetett tartalom műholdas közvetítésében. A SES továbbra is vezető szerepet tölt be az iparágban azáltal, hogy világszerte 361 millió háztartásba szállít, összesen 8265 csatornát, közülük csaknem 3000-et HD minőségben.
Az idei Satellite Monitor felmérés folyamatos növekedést mutatott Európában (+2 millió háztartás) és Afrikában (+2 millió háztartás). A SES keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióban található műholdjai 118 millió televízióval rendelkező háztartást, az összes európai televízióval rendelkező háztartás több mint 43 százalékát szolgálják ki. A 19.2 fokról HD-tartalmat fogadó televíziós háztartások száma szintén növekedett 84 százalékra, ami az elmúlt 5 évre vetítve 30 százalékos növekedésnek felel meg.
Az alábbi táblázat a SES 2020-as televízióval rendelkező háztartásainak számát mutatja regionális bontásban:
Összességében a SES elérése a televízióval rendelkező háztartásokba kismértékben csökkent ebben az évben, ami főként az indiai szabályozó hatóság által bevezetett új jelentési módszertannak köszönhető, amely az aktív felhasználók új meghatározását írja elő.
Az OTT kiegészíti a lineáris tévét
Az európai televíziós piac 2020-ban fenntartotta az elmúlt 4 éves szintjét, 273,1 millió háztartást számlálva, amelynek 40 százaléka használ műholdas vételt. A Satellite Monitor kutatásainak egyik 2020-as trendje a HD és az UHD növekedése volt. A műhold továbbra is a HD számára választott platform, amely a HD TV-s háztartások közel 40 százalékát képviseli. Az európai HD otthonok száma 2020 végén 180,2 millió volt, ami 2019-hez képest 7,8% növekedést jelent. Ezenkívül az UHD képernyők 5 százalékponttal nőttek 2019 óta, és most az európai tévés otthonok 20 százalékában vannak jelen (50 millió UHD otthon).
A SES éves kutatásából kiderül az is, hogy az over-the-top TV (OTT) kiegészíti és nem helyettesíti a lineáris TV-t. Az elmúlt öt évben az OTT TV 138 százalékkal nőtt, míg a hagyományos lineáris televízió - akár műholdas, kábeles, IPTV vagy földi közvetítéssel - javarészt ugyanazon a szinten maradt. Emellett a lineáris TV-vel rendelkező televíziós otthonok 31%-a OTT-t használ. A Satellite Monitor kutatásai alapján Európában 78,4 millió OTT-otthon van, míg a tévével rendelkező otthonok teljes száma 2020 végén elérte a 273,1 milliót.
„Az iparág iránymutató jelentése, a Satellite Monitor idei felmérése ismételten megerősíti a SES vezető pozícióját globális elérésünk szempontjából, és a leginkább magával ragadó nézői élményt jelentő HD és UHD tartalom közvetítésére összpontosítva. A COVID-19 járvány minden eddiginél nagyobb mértékben növelte a tartalomfogyasztást. A világ nagy részén továbbra is a lineáris TV az elsődleges választás a nézők számára a hírek és információk fogyasztásához. Folytatni fogjuk az innovációt annak érdekében, hogy lehetővé tegyük videós ügyfeleink számára, hogy minél több képernyőn, minél nagyobb közönséget érhessenek el” - ismertette Steve Collar, a SES vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A Panasonic bemutatta 2021-es televíziókínálatát
- A modern házimozi-élmény titka
- Gaming TV Teljesítmény tanúsítványt kaptak a Samsung Neo QLED modelljei
- VDE minősítést kaptak az idei Neo QLED készülékek
- Megerősödni látszik a SES vezető tartalomközvetítői pozíciója
- Samsung 2021-es tévékkel a környezetbarát jövőért
- Ikonikus díjjal jutalmazták az LG OLED tévéit
- Ötödik generációs P5 processzor Philips készülékekben
- Fejlett kijelzős képességekkel erősíti meghatározó szerepét az LG a tévés piacon
- Tévés adatelemző társaságban szerzett többségi részesedést az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.