9 ezer mobiltelefont és közel 23 ezer kilogramm elemet gyűjtöttek a magyar diákok
Általános iskolák és egyéni versenyzők is indultak az időszaki hulladékgyűjtő versenyen, amelynek célja évről-évre, hogy minél több fiatalt mozgósítson, és ezzel is felhívja a figyelmet a környezet megóvására, valamint a mobilkészülékek újrahasznosíthatóságának lehetőségére.
Mobilgyűjtés: békéscsabai és pécsi diákok az élen
Az idei verseny legaktívabb egyéni versenyzője, egy békéscsabai diák, aki egymaga több mint ezer (összesen 1018) mobiltelefont és e-kütyüt gyűjtött. A második helyezést (686 db készülékkel) szintén egy békéscsabai diák érte el, míg a harmadik helyen (654 darab készülékkel) egy pécsi diáklány végzett.
A legaktívabb iskola címét a békéscsabai Erzsébethelyi Általános Iskola Telephelye nyerte, ahol a diákok összesen 1758 darab mobilt és e-kütyüt gyűjtöttek. Ők az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásának köszönhetően ősszel egy elem újrahasznosító telepre is ellátogathatnak. A második helyen egy pécsi (Deák Ferenc Gimnázium és Általános Iskola), míg a harmadik helyen egy bicskei (Bicskei Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola) iskola végzett; ők összesen több mint 1300 darab e-hulladékot gyűjtöttek.
3 diák, 4 ezer kilogramm elem
Az egyéni toplista dobogós helyezettjei - veszprémi, békéscsabai is mogyoródi diákok - egyenként is több mint ezer, együtt pedig összesen több mint 4 ezer kilogramm elemet gyűjtöttek a verseny ideje alatt.
Az iskolák közötti versenyen szinte fej-fej mellett végeztek Fejér, Veszprém és Békés megyei csapatok. A legtöbb elemet, 1480 kilogrammot, a Bicskei Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola gyűjtötte, a második helyezést 1437 kilogrammal egy veszprémi intézmény (a Veszprémi Rózsa Úti Általános Iskola) érte el, míg a dobogó harmadik fokára egy békéscsabai iskola csapata (az Erzsébethelyi Általános Iskola Telephelye) állhatott fel, akik 1433 kilogrammot gyűjtöttek.
A 10 legtöbb mobiltelefont és e-kütyüt, valamint a 10 legtöbb használt elemet gyűjtő általános iskolás diák értékes mobiltelefont, tabletet, hordozható hangszórót és fejhallgatót nyert. A verseny eredményei részletesen az alábbi oldalon találhatók meg: https://www.pontvelem.hu/szelektiv-hulladekgyujtes/gyujtoverseny
Kapcsolódó cikkek
- Apák napja: négy extra hét az újdonsült apukáknak, ingyen beszélgetés és adat az ügyfeleknek
- Így csökkenthetik CO2-kibocsátásukat a vállalatok
- Zöldültünk a járvány hatására
- Az ABB tovább csökkenti szén-dioxid-kibocsátását
- Az ország leghosszabb szurkolói sálját készíti el a Telenor
- Felhívás iskoláknak: így váltható nyereményre az elektronikus hulladék!
- 100%-ban környezetbarát mobiltok a Telenornál
- Az Allianz a Sea Shepherd szervezettel védi a tengereket
- Friss kutatás: ”Anyut” hívjuk leggyakrabban, ha tanácsra szorulunk
- Mesterséges intelligenciával és adatelemzéssel küzdenek az erdőirtás ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.